מונה מפקד חדש לפיקוד מזרח בצבא סוריה

ביום שלישי האחרון, פרסם משטר אסד החלטה למנות מפקד צבאי חדש לאזור המזרחי של סוריה.

בהחלטה נאמר כי האלוף  ג'מאל מחמוד יונס" התמנה לראש המודיעין הצבאי בדיר א-זור והוא יחליף את האלוף מוחמד ח'דור.

האלוף יוניס מגיע מהעיירה קרדחא שבמחוז לטקיה,מקום מוצאה של משפחת אסד, ונחשב לאחת הדמויות הצבאיות הבולטות ביותר במשטר אסד, עם שיא של ביצוע פשעים נגד האנושות והפרות זכויות אדם נרחבות נגד העם הסורי. הוא היה אחד מזרועותיו של אסד. בדיכוי מחאות שהתבצעו בדרכי שלום בשנת 2011, כשהיה מפקד פוג' (מקביל לחטיבה) 555 , בדרגת תת אלוף ,שהיתה כפופה לדיוויזיה 4 בפיקודו של מאהר אסד.

במהלך תקופה זו, השם "יונס" הפך פופולרי בערים ובעיירות הכפריים של דמשק, והוא נודע בפשעים שביצע נגד מפגינים שלווים, במודמיית א-שאם, דראייה, אל-קבון וזמאלקה, שם עשרות אנשים מאזורים אלה נהרגו מכדורים שלחיילי יונס, בנוסף למעצר מאות.

בשנת 2012 מונה אל-יונס לראש הוועדה הביטחונית במחוז חמה, ושליטתו בשטח הגיעה עד לאזורים הכפריים הדרומיים של מחוז אידליב, שם נרשמו עשרות מעשי טבח על שמו באזור הכפרי של מחוז חמה ואידליב.

שמו של האלוף "ג'מאל אל-יונס" נוסף לרשימת הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על המשטר הסורי בשנת 2012, אך הדבר לא הרתיע אותו להמשיך את דרכו הפושעת במספר אזורים בסוריה, מה שהוביל לכך שהוא מונה לראש הוועדה הביטחונית והצבאית של מחוז דיר אזור.

نظام الأسد يعيّن شخصية دموية لرأس القيادة العسكرية بدير الزور، فمن تكون؟