אוסטריה תסייע ב-2 מיליון אירו לתמיכה בפליטים פלסטינים בסוריה

ממשלת אוסטריה חתמה על הסכם בשווי 2 מיליון אירו לטובת בקשת סיוע החירום לשנת 2021 של סוכנות הסיוע והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א).

אוסטריה תתרום לסיבוב הגיוס הכספי השלישי של הסוכנות לפליטים הפלסטינים בסוריה , שאמור לסייע ל-8,212 פליטים השייכים לקבוצות הפגיעות ביותר (למשל משקי בית בראשות נשים, משפחות בראשות אדם עם מוגבלות, משפחות בראשות קשישים או קטינים ללא ליווי. בנוסף, ל-13,780 אנשים משתייכים לקבוצות סיכון אחרות.

פליטי פלסטין בסוריה מתמודדים עם אתגרים הומניטריים קשים, שהוחמרו על ידי ההידרדרות המהירה של הכלכלה והאינפלציה, לאחר עשר שנים של מלחמת משטר אסד באזרחים, בנוסף למגפת COVID-19.

אונר"א מסרה בהצהרה כי יותר מ -91% מהפליטים הפלסטינים בסוריה חיים מתחת לקו העוני, ואובדן כוח הקנייה עקב המשבר הכלכלי ומחירי השוק הגבוהים השפיעו קשות על היכולת לענות על צרכיהם בסיסיים, כולל מזון.

"אוסטריה עומדת קרוב לאונר"א, שותפתנו ארוכת הטווח, כדי לתמוך במתן סיוע הומניטרי לפליטים הפלסטינים הזקוקים בסוריה " , אמרה אסטריד ווין, מנהלת נציגות אוסטריה ברמאללה .

היא הוסיפה כי ממשלת אוסטריה מודעת היטב לתפקידה של אונר"א במתן שירותים הומניטריים חיוניים לפליטים הפלסטינים בסוריה שלא רק עברו עשור של עימותים, אלא גם התמודדו עם משבר כלכלי חמור והשפעות מגפת COVID-19.

באוגוסט האחרון אמר הארגון כי הוא מודאג מאוד לחייהם של כ -30,000 פליטים פלסטינים הרשומים בסוכנות בדרום סוריה . כשליש מהם התגוררו במחנה הפליטים הפלסטיני בדרעא לפני העימות.

הפגזות והתנגשויות כבדות במחוז דרעא בדרום סוריה גרמו לאובדן בנפש, לפציעה ולעקירת מאות משפחות חלשות, כולל פליטים פלסטינים הרשומים בסוכנות הסיוע והעבודה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א).

اللاجئون الفلسطينيون في سوريا والجغرافية القسرية الجديدة | القدس العربي