שר האוצר העיראקי: 200 מיליארד דולר הוברחו אל מחוץ לעיראק עקב שחיתות

שר האוצר בממשלת עיראק ,עלי היידר עבדול עמיר עבאס אלאווי, חשף  כי הממשלה אישרה בטיוטת התקציב הפדרלי הכללי את מחיר חבית הנפט המיוצא ב -50 דולר, לעומת 70.47 דולר מחיר חבית נפט (נפט ברנט) היום.

שר האוצר אמר לכתבים בבגדד כי המצב הכלכלי בעיראק היום טוב, "ובביקורנו האחרון בבנק העולמי לא ביקשנו הלוואה כלשהי. היחסים שלנו עם קרן המטבע הבינלאומית טובים והקרן תמכה במדיניות הרפורמה שלנו, כולל שינוי שער החליפין של הדולר ".
שר האוצר אמר כי "כ -200 מיליארד דולר מכספי עיראק הוברחו אל מחוץ למדינה עקב פעולות שחיתות, ולא קל לגבות את הכספים הללו, והתחלנו בדיאלוג עם המדינות השכנות שקיבלו את כספנו. כמו כן התאדו כ -20 מיליארד דולר מכספי עיראק שהוברחו לבנקים זרים ללא עקבות.

השר העיראקי ציין כי חובות החוץ של עיראק מסתכמים בכ -50 מיליארד דולר, וכי החובות, על פי הסכם מועדון פריז, צומצמו לאחר שעיראק שילמה לרבים מבעלי החוב שלה.

ובאמצע החודש חתמה עיראק על חוזים עם חברות נפט זרות לקדיחת 131 בארות נפט חדשות ולשדרג עשרות שדות נפט המפיקים כיום במחוזות קירקוק, בגדאד, בצרה, מייסן ונסיריה בצפון, במרכז ובדרום הארץ. חוזים אלה נחתמו במסגרת תוכנית ארוכת טווח להגדלת יכולות ייצור הנפט הגולמי בעיראק עד 8 מיליון חביות ביום עד סוף שנת 2027.

حقول النفط العراقي | عراق | الجزيرة نت