סודאן מגבירה את הפטרולים בגבולה עם אריתריאה כדי לרסן את הברחות האנשים.

בזמן האחרון, כוחות הביטחון הסודאנים הגבירו את הפטרולים לאורך הגבול בן 600 הקילומטרים בין סודאן לבין אריתריאה בניסיון לרסן את הברחת בני האדם לשטחה.

Members of the Sudanese border security patrol

המשטרה הסודאנית וסוכני המודיעין הלאומי ושירות הביטחון טוענים כי עשרות אריתריאים מנסים להיכנס לסודאן באופן בלתי חוקי מדי יום ביומו. קצין ביטחון סיפר שיש הרבה דרכים באמצעותם האריתריאים נכנסים לסודאן, כולל הליכה לאורך הנהר גאש. האריתריאים חוצים את הגבול לסודאן ברגל לאחר שהלכו ברגל ימים ולפעמים גם שבועות. בדרך כלל, הם עושים את דרכם בלילה ובשעות היום הם מתחבאים בחוות וביערות.

Eritrean migrants sit at the Wadi Sherifay camp

למרות שהסורים הנמלטים מארצם מבעירים את משבר הפליטים הנוכחי, יש גם אריתריאים רבים המנסים להגיע לאירופה. סודאן היא נקודת מעבר מאד חשובה בנתיב ההגירה לאירופה. מקסאלה האריתריאים נוסעים לאורך סודאן ומגיעים ללוב או למצרים. אנליסט בארגון ההגירה הבינלאומי ציין שכ- 100,000 מהגרים נסעו דרך סודאן בשנת 2016, כאשר רובם היו אריתריאים.

Image result for sudan

מנהל המשטרה בקסאלה, יחיא סולימאן, אמר לסוכנות הידיעות AFP שסודאן לבדה אינה יכולה לעצור את הברחת האנשים לאורך הגבול הארוך והמסובך עם אריתריאה. אנו זקוקים לסיוע בינלאומי, לציוד תקשורת הייטקי, לרכבים, למצלמות ואפילו למל"טים כדי לפקח על הגבול.

Enough Project think tank מוושינגטון טוען שהאיחוד האירופי שילם לממשלת סודאן מיליוני יורו כדי שתקנה ציוד שיסייע לרסן את זרם המהגרים. לטענתו, חלק מהמימון הלך לכח הסיוע המהיר, קבוצה הלוחמת נגד המורדים בדארפור, שבלוחמיו גם נעשה שימוש לעריכת פטרולים לאורך הגבול. מנגד, יחיא סולימאן מכחיש שלוחמי כח הסיוע המהיר נפרסו לאורך הגבול הסודאני-אריתריאי וטוען שהפטרולים בגבול מתבצעים ע"י המשטרה, סוכני המודיעין הלאומי ושירות הביטחון והכוחות המזוינים הסודאנים. כל הלוחמים הללו נלחמים יחד בפשע המאורגן חוצה הגבולות.

כתיבת תגובה