אסד מנסה להתנער מתדמית סוחר הסמים שהתקבע בעולם- תפס משלוח בארצו

לאחרונה התפרסם כי ענף הייצוא הגדול ביותר של סוריה בשנים האחרונות הוא ייצוא סמים שהסתכם , על פי ההערכות בין לאומיות ב-3.4 מיליארד דולר כאשר ענף הייצוא שבמקום השני שהיה ייצוא שמן זייתים הסתכם ב-700 מיליון דולר . לנשיא אסד ברור כי התדמית שנוצרה עליו תפריע לו בהמשך הדרך לזכות מחדש בלגיטימציה העולמית להמשך שלטונו לכן הוא אירגן "הצגה " שאף אחד לא קונה.

היום, שישי, 13 באוגוסט, הודיעו שירותי הביטחון של משטר אסד על תפיסת כמויות גדולות של כדורים נרקוטיים בעיר חומס, במרכז המדינה.

סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר, SANA, דיווחה כי נתפסו כמויות גדולות של כדורי סמים מסוג קפטגון , שהוסתרו בחריצי גבינה ונועדו להיות מוברחים מהעיר חומס אל מחוץ למדינה.

מהסוכנות נמסר כי נתפסו כ -225 אלף כדורי קפטגון שהוסתרו בכלי פלסטיק לשימור והובלת גושי גבינה לבנה.

הסוכנות  ציינה עוד כי הכדורים היו ארוזים בכ -35 אריזות פלסטיק בתוך מארזי הגבינה הלבנה.

הגורם הוסיף כי גבר ואישה נעצרו, ובחקירה הראשונית הודו כי כדורי הסמים נועדו להברחה מהארץ.

משטר אסד מנסה להטיל את האשמה על ייצוא הקפטגון למדינות השכנות ולעולם על גורמים אחרים, בטענה כי נתפסו כמויות גדולות של קפטגון בתוך המחוזות הסורים או באזורי הגבולות.

על פי דוחות חקירה סוריים, לפחות 15 מפעלים גדולים המייצרים קפטגון, יחד עם תרופות תעשייתיות אחרות, נמצאים בשליטת המשטר. מפעלים אלה ממוקמים בעיקר לאורך כביש דמשק-חומס ובאזורי תעשייה אחרים. בנוסף לנוכחות אתרי ייצור מרכזיים במחוז חומס, והאזורים לאורך הגבול הסורי-לבנוני בין אלקוסייר לבעלבק, ובאזור באסה – باسا המוזנח מחוץ לעיר לטקיה.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות