מבזקי חדשות ליום 12-8-21. מתעדכן

*- גורמים בכירים בארה"ב ובאירופה מביעים דאגה מכך שלאיראן יהיה בקרוב נשק גרעיני וחזרה להסכם הישן לא נראית עוד אפשרית, יהיה צורך בהסכם אחר חדש לגמרי. איראן ממשיכה להתקיים למרות כל הסנקציות . (בלומברג)

*- פריסה כבדה של צבא לבנון בטריפולי, צפון לבנון, התקוממות בעיר לאחר עימותים עקב מעצר, החרמה של 4 מכלי סולר ו7 פצועים.

*- אלפי לבנונים נעמדו בטורים אין סופיים מול המאפיות מחשש שהקמח במדינה יאזל .

*- בנק לבנון הודיע רשמית על הסרת הסובסידיות לדלק.

*- הנציג של המנהיג העליון במשמרות המהפכה, חוג'ת אל-איסלאם האג'י סאדגי, אושפז בעקבות הדבקות בנגיף הקורונה ונכנס לתרדמת.

*- נשיא איראן: היחסים בין איראן לטורקיה הינם יחסי אחווה וידידות, אנו מייחסים חשיבות רבה לשיתוף פעולה דו -צדדי ובינלאומי עם ידידתנו טורקיה.

*- זוכרים את שר החוץ האיראני – זריף ? ובכן הוא הודח היום והנשיא ראיסי מינה מישהו אחר במקומו.

*-  הדבר היחיד שעוד עובד בלבנון – ספרד תפסה משלוח של 20 טון חשיש בספינה שהגיעה מלבנון .

*- ארגון הטרור חמאס – ישראל | שיקום רצועת עזה

עפ"י מקורות פלסטיניים, היום (רביעי, 11/08) –

1. בימים האחרונים – חלה פריצת דרך "משמעותית" במו"מ אודות העברת המענק הקטארי לרצועת עזה, העברת הכספים תתבצע (ככה"נ) בשבוע הבא.

2. במקביל למגעים הנ"ל, בימים הקרובים – יתקיים מפגש ברשות חמ"ל הפלגים "המשותף" ברצועת עזה, במטרה – לדון בהתקדמות המו"מ אודות שיקום הרצועה, והעברת המענק הקטארי.

3. אולם -> פלגי "הטרור" (ברצועת עזה) נערכים לאפשרות של התחממות הגזרה הדרומית – מעבר להפרחות בלוני תבערה ונפץ, "בדומה לאירועים האחרונים בגבול הצפון (https://t.me/degladom_SecuritynewsIL/1678)", לנוכח "הפסקת התיווך בזמן האחרון".

4. בנוסף, אמש (שלישי), אחד הבכירים בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, אחמד אל-מודאלל התראיין לתקשורת הפלסטינית בנוגע להסכם הפסקת האש והמו"מ עם ישראל, לדבריו – "ישראל מנסה לסחוט את ההתנגדות בנוגע להקלות נוספות לתושבי רצועת עזה, המשך הסבל הפלסטיני והפרת תנאי הפסקת האש – יובילו לפיצוץ הקרוב."  (קרדיט :  ערוץ הטלגרם – דגל אדום – דיווחים בזמן אמת)

*- פרסום: הרשות הפלסטינית חזרה בה מהסיכום שהשיגה עם הקטארים בדבר הכנסת הכסף הקטארי לעזה
עזה והדולרים הקטאריים – מערכה שלישית:
‏⁧ הרשות ⁩ הפלסטינית הרימה ידיים, והסכם ההבנות שעליו היא חתמה עם השליח ⁧ הקטארי ⁩ הוקפא, ולמעשה הוא בטל ומבוטל. זאת בשל סירוב הבנקים בעלי סניפים בעזה לשמש צינור להפיץ את הדולרים למוטבים ברצועה, מחשש להפללה לפי החוק האמריקני נגד ⁧ טרור.

בתחילת השבוע הודיעה על כך הרשות לישראל, וביקשה סיוע ועצה כיצד לשמר את הכוונות הטובות של הקטארי באמצעות חלופה. ⁧ חמאס ⁩ זועמים על קריסת ההבנות, והעבירו מסר לַמִצרִים, כי אם לא יימצא פיתרון בקרוב, הם ישובו להשתמש באלימות בגדר הגבול.

עתה מחפשים הצדדים פיתרון הולם. האפשרויות: שיבה למזוודות הדולרים (ישראל מחושקת בהתנגדותה), חיפוש גורם שלישי שאיננו מוסד פיננסי (מסובך אבל אפשרי), להגיד שלום לקטארים ולחפש מימון בינלאומי (אפשרי, אבל כרוך במתיחות עם קטאר). (קרדיט: דן מקבוצת נציב)

*- המודיעין הישראלי מראה התקדמות משמעותית בתוכנית הגרעין האיראנית.
ההערכה היא שליאראן יש 10 ק"ג אורניום מועשר לרמה של 60%, 140 ק"ג חומר ב -20%. איראן משתמשת במאות צנטריפוגות מתקדמות. (קרדיט : ערוץ חדשות בטחון)

*- משאיות ירקות עמוסות בטילים איראנים , עשו דרכם הבוקר מעיראק למיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיר אל-מיאדין מזרחית לכפר דיר-א-זור.

המכ"ם בנמל המפרץ הפרסי של בסיס בנדר עבאס עם מערכת הגנ"א S-200, באתר זה מוצבות בנוסף 15 מערכות טילי חורדאד.

מקור איראני: מערכת ההגנה ח'ורדאד ירתה יריית אזהרה לעבר המל"ט האמריקני במיצר הורמוז.

*- כלי תקשורת איראניים: לפני שעה פרסמה ההגנה האווירית האיראנית אזהרה למל"ט צבאי אמריקאי מדגם MQ-9 סמוך למיצר הורמוז וליד גבול איראן.

*- גורמים רשמיים בישראל מעריכים כי הסיכויים לחזרתה של איראן להסכם הגרעין ב -2015 ירדו באופן משמעותי, מאז השבעתו של הנשיא החדש אברהים ראיסי בשבוע שעבר.

*- גורמים מצריים לעיתון הלבנוני אלאח׳באר: ראש המל״ל החדש ביקש במהלך ביקורו בקהיר יותר זמן בכדי ללמוד על האפשרויות לעסקת חילופי שבויים עם חמאס.

עוד דווח כי מצרים ביקשו מחמאס לתת לממשלה החדשה בישראל מרווח זמן בכדי לאפשר את שיפור המצב הכלכלי בעזה, מנגד החמאס השיב שהמועד האחרון לפתיחת כלל המעברים כמו שהיו ערב מבצע שומר החומות הוא בסוף השבוע הנוכחי.

ישראל מוסיפה דרישה חדשה למצרים: להדק את הפיקוח על מעבר רפיח בכדי למנוע מעבר של חומרים דו שימושיים שיועילו לחידוש ייצור אמצעי הלחימה על ידי חמאס והג׳יאהד האיסלאמי. לבסוף נמסר לעיתון, כי חלה התקדמות משמעותית בסוגיית המענק הקטארי. (קרדיט: ערוץ הטלגרם בית הקלפים)

*- הטייסים באפגניסטן התפטרו בהמוניהם לאחר שהטליבן הוציאו להורג טייס מסוק אחד שהאשימו אותו שתקף אזרחים. הטליבן מתכונן לאמץ דפוס התנהגות זה עם כל טייס שיתפשו.

*- השבר הגדול – יחידות צבאיות שלמות על ציודן הצבאי בורחים לאיראן . לא נלחמים. וויתרו מראש. פלא שהמדינה קורסת? מדינה שבניה לא רוצים להילחם עליה – אין לה זכות קיום!!!

Protests gather by Beirut port

קרדיט לתמונה: אלערביה