הלבנונים פרצו את מחסום הפחד מפני חיזבאללה .. ההסלמה האחרונה מאשרת

אולי ההסלמה בשטח לאחרונה בדרום לבנון קיבלה צורות חדשות לראשונה מאז קבלת החלטה 1701 לאחר מלחמת יולי 2006, כתוצאה מאירועים חוזרים ונשנים של ירי רקטות מאזור זה לעבר ישראל.

עם זאת, מה שמדהים בהתפתחויות בחזית הדרום הוא שהטילים, שנותרו "יתומים", כלומר אף צד לא נטל אחריות, נפלו לידיהם של אנשי העיירה שוואיה שבמחוז חצבייה, שבתורו עצר את אחת המשאיות עמוסות משגר ורקטות השייך לחיזבאללה, ואף עצר פעילי מפלגה.

הם גם סירבו, על פי יותר מסרטון אחד שהופץ, להשתמש בעירם כמשטח שיגור לרקטות , מחשש שזה יהפוך אותם ליעד לתגובה הישראלית.

אנו מסרבים לכל הרפתקה ביטחונית

למרות שאירוע שוואייה, בעל רוב דרוזי, המיוחס ברובו למנהיג המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת, וואליד ג'מבלט, אינו חדש בסצינה הדרומית הלבנונית, כפי שחזר על עצמו בשנות השמונים של המאה הקודמת בכמה אזורים שיעים. האינטרסים של חיזבאללה ושל נותנת החסות האזורית שלו, איראן, החלו להתרחב וכיום הם כבר לא היו מוגבלים לאזור ספציפי.

העימותים שהתרחשו באזור חאלדה בסוף השבוע שעבר בין החמולות לחיזבאללה על רקע נקמה ישנה, ​​ושהביאו להריגתם של שלושה מחברי המפלגה, מסבירים כי מחסום הפחד של מקצת מהלבנונים מפני חיזבאללה החלה להישבר בהדרגה, במיוחד מאז הידרדרות המצב הכלכלי והפיננסי.

מסר לקהילה הבינלאומית

בנוסף, שגריר לבנון לשעבר, הישאם חמדאן, אמר ל- Al-Arabiya.net שמה שאנשי שוואיה עשו הוא מעשה מכובד ואצילי, וזה מסר לקהילה הבינלאומית ולכוחות UNIFIL שאנשים מהדרום לא היו שבעי רצון מהמציאות שם, כיוון שיש כיבוש צבאי חיצוני. כלומר לאיראן, שכופה החלטות, כהגדרתו.

הוא גם הבהיר כי האנשים כבר החלו לזוז ולקום, בניגוד למה שהקהילה הבינלאומית מאמינה, והאירועים בחאלדה היו עדות לכך, בנוסף ליום השנה הראשון לפיצוץ נמל ביירות ומה שקרה בשוויה שבמחוז חצבאיה שבדרום.

מחסום הפחד נשבר

הוא גם ציין כי מחסום הפחד נשבר מיום ליום, ומקרי חוסר השקט נגד חיזבאללה ומדיניותו הולכים וגדלים, במיוחד כשהמצב הכלכלי מתדרדר, ודעת הקהל הלבנונית הבינה כי לבנון הפכה להיות שדה קרב ויישום חשבונות אזוריים.

חמדאן סבר ששני בעלי בריתו של חיזבאללה, הנשיא מישל עאון וחתנו, ראש התנועה הפטריוטית החופשית, חבר הפרלמנט גבראן באסיל, לא יתייצבו נגד מה שהמפלגה האיראנית עושה בלבנון, כי גורלם ועתידם. מקושרים למה שהוא עושה, כדבריו.

סכסוכים ניידים מחרידים את חיזבאללה

בנוסף, השגריר הצביע על כך שהסכסוך שעובר מאזור לאזור מפחיד את מפלגתה של איראן בלבנון, כיוון שהוא מודע לחלוטין לכך שהמאבק פירושו סופו, כפי שמעידה הדרך שבה התמודד עם מה שקרה בחאלדה בסוף השבוע.

הוא ציין כי אירוע זה חושף את המתרחש בסביבתו באופן ישיר, שכן הוא שקל אם לשלוח את ה"שביחה "שלו על אופנועים כדי לסיים את המצב בדרכו שלו.

חיזבאללה נבוך, נטל אחריות על ירי הרקטות

בנוסף, העיתונאי עלי אל-אמין אמר ל- Al-Arabiya.net כי ייתכן שחיזבאללה היה "נבוך" ממה שקרה בעיר שוויא, ולכן פרסם הודעה בקשר למיקום הרקטות שנורו.

הוא הוסיף כי אלמלא יחס האנשים לנהג המשאית העמוסה בטילים, היא הייתה יורה את מטענה.

הוא גם לא שלל ש"הדבקה קטנה "תתפשט לאזורים לבנוניים אחרים אם חיזבאללה יישאר נאמן למדיניותו ויתערב בנושאים פנימיים המבוססים על חישובים אזוריים, לדבריו".

בנוסף הדגיש אל-אמין כי מה שאירע חשף את שבריריות המצב הפנימי בלבנון, שכן הוא הראה שתורת החיבוק העממי של "חיזבאללה" אינה קיימת עוד וכי נשקו אינו נועד למאבק בישראל אלא למאבק בתוך המדינה בלבנון ולשרת אינטרסים אזוריים על חשבון אינטרסים לאומיים, כדבריו.

ראוי לציין כי חיזבאללה ירה עשרות רקטות מהדרום לעבר עמדות ישראליות, בטענה כי הוא הגיב לתקיפות מהאוויר הישראליות, אך סוללות כיפות ברזל הישראליות יירטו את רובן.

בעוד שישראל הגיבה בהפצצת אזורים בדרום, שר הביטחון הישראלי בני גנץ ייעץ, ביום שישי, לחיזבאללה, לצבא ולממשלת לבנון לא לנסות את ישראל.

תמונה