בניסיון לבסס אחיזתו בשטח, צבא סוריה שולח תגבורות ענק לדרום

אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות בדרום סוריה מדווחות כי תגבורות ענק שך צבא סוריה והמיליציות הנלחמות לצדו הגיעו למחוז דרעא שבדרום המדינה מדמשק.

דובר "קבוצת איחראר חוראן"  , ארגון הגג של מיליציות המורדים בדרום סוריה , אמר כי תגבורת צבאית מדיוויזיה 4 בפיקודו של מאהר אל אסד ומיליציית "הנמר" הגיעו לאזור ה-"אצטדיון העירוני "במרכז מחוז דרעא. ( מיליציית אלנימר היא שמה הישן של כוחות גייס 5 של צבא סוריה הנאמנים לפיקוד הרוסי)

הוא הוסיף כי הם הבחינו בכמה שיירות צבאיות שנעו על הכביש המהיר "דמשק – דארעא" ,שיצאו מדמשק מדמשק, וציינו כי בשיירות מאות חיילים, בנוסף לעשרות טנקים, כלי ארטילריה וכלי רכב כבדים .

על פי המקור, אחת השיירות התפרסה בשכונת אל-דהייה בכניסה למרכז המערבי של נפת דארעא, וזאת כחלק מפריסה ביטחונית אינטנסיבית באזור.

תגבורת זו מגיעה לדרעא לאחר ההסכם בין ועדת הביטחון, ועדות המשא ומתן ומכובדי  העיר דרעא.

מפקד משטרת מחוז דרעא, תא"ל דיראר דנדל – ضرار دندل, אמר כי שיירות צבאיות אלו הגיעו ליישום הוראות הפיקוד הביטחוני והצבאי של מחוז דארעא, ולוודא יישום הסכם דרעא אל-בלד, והסכמים אחרים שהוסכם עליהם.

הוא הדגיש כי הסכם דארע אל-בלד נחתם אחרי קיום פגישה של הפיקוד הביטחוני בדרעא עם נכבדים מדרעא אל-בלד ואזורי המערב והמזרח וההוראה למסור את כל כלי הנשק הבינוני והקל בדרעא אל -בלאד, מספר כלי הנשק לא צוין, כפי שדווח באתר "סמא" – سما.

על פי דנדל, ישנן רשימות של מבוקשים שיכולים לבוא ולהסדיר את מעמדם, וכל מי שיסרב  ייאלץ לעזוב את האזור לצפון המדינה למחוז אידליב.

הוא טען כי הכוחות שהגיעו למחוז נועדו להגביר את הביטחון בכל המחוז, לא רק בעיר דארעא , ומתן מענה לבעיות האזור , מסירת נשק והסדרת המצב למבוקשים.