אותרו שרידי דרך רומית עתיקה בלגונה של ונציה

ארכיאולוגים אישרו כי שרידים של דרך רומית עתיקה שהתגלו בלגונה של ונציה היוו חלק מרשת דרכים שפעלה שנים רבות לפני שהחלה ההתיישבות המוכרת בעיר התעלות המפורסמת.

ד"ר פנטינה מרדיקרדו מהמכון למדע ימי בוונציה ואנשי הצוות שלה ביצעו מיפוי תלת ממדי באמצעות סונאר של הסביבה התת ימית בתעלת טריפורטי בלגונה, בעוד שצוללנים של המשטרה המקומית איתרו 12 מבנים גדולים בעומק של ארבעה מטרים ואשר נעו לאורך יותר מקילומטר בכיוון צפון-מזרח.

המבנים, שהגיעו לגובה של 2.7 מטרים ולאורך של 52.7 מטר, היו עשויים מחומר הריצוף ששימש לבניית הדרכים הרומיות המפורסמות. אחד המבנים גם הגיע לגודל של 135 מטר על 22 מטר וככל הנראה הוא היה חלק מהנמל שפעל במקום.

הממצאים אישרו את התיאוריה שגובשה כבר בשנות ה-80, כאשר זוהו האבנים הראשונות במימי הלגונה, כי מדובר בדרך רומית עתיקה שהייתה מחוברת לרשת דרכים נרחבת באזור ונוטו והובילה לעיירה הרומית אלטינום, ששכנה צפונית לוונציה.

עוד ציינו החוקרים כי הדרך הייתה פעילה מאות שנים לפני שוונציה הוקמה בשנת 421 לספירה ומעידה על פעילות אנושית באזור כאשר העיר נוסדה.

"תושבי ונציה לא עברו לאזור שבו לא היה כלום. אנחנו חושבים שהייתה שם המשכיות", אמרה מרקידרו. "כבר ידענו על שרידים של מגדל שהיה שם ועל כדים והם הצביעו על התיישבות בלגונה, אבל זו הפעם הראשונה שיש לנו אישור מדעי".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות