רוסיה משנה גישה ומאיימת לסגור את המרחב האוויר הסורי בפני מטוסי ישראל

משרד ההכנה הרוסי שיבח את עבודת שתי מערכות ההגנה האווירית הרוסית "פנציר ובוק"

לאחר ששמרה על שתיקה מוחלטת בתקופה האחרונה אודות התקיפות הישראליות נגד אתרי המיליציות האיראניות בסוריה, נראה כי רוסיה החליטה לשנות את גישתה, שכן איימה לראשונה על האפשרות לסגור את המרחב האווירי הסורי למטוסי ישראל.

משרד ההגנה הרוסי, שלא התייחס בעבר לתקיפות הישראליות , פרסם שתי הצהרות נפרדות בימים האחרונים, בעקבות שתי תקיפות ישראליות, האחת שכוונה נגד מרכז מחקר באזור הכפרי של מחוז חלב, והשנייה כוונה נגד של כוחות איראניים באלקוסייר, שליד חומס.

בהצהרותיו סבר המשרד כי שתי מערכות ההגנה האווירית הרוסית "פנציר ובוק", הנמצאות בבעלות כוחות המשטר הסורי, הפילו את "רוב הטילים הישראלים", לפי הפירוט הבא: 4 באזורים הכפריים של חומס ו- 8 באזורים הכפריים של חלב.

משרד הכיטחון הרוסי התמקד גם בנושא האזורים שמהם הגיעו ההפצצות, ואישרה כי הראשון הגיע מהמרחב האווירי הלבנוני, ואילו השני הגיע מאזור אל-תנף שנמצא במשולש הגבולות בין סוריה, ירדן ועירק.

בהוצאת שתי ההצהרות, חשפה רוסיה לראשונה שינוי חדש בגישתה מבלי להסביר מהי או סיבותיה. עם זאת, מקור רוסי אף העלה אפשרות לסגור את המרחב האווירי הסורי בפני מטוסי ישראל – כלשונו.

פשיטות ישראל על סוריה

ישראל .. אין תגובה!

מצד שני, ישראל, כהרגלה, לא התייחסה לתקיפות, ולא נטלה עליהן אחריות כלל, בתקופה בה התקיפות האחרונות באזור הכפרי של מחוזות חומס וחלב נחשבות לראשונות מסוגן בתקופת ממשלו של בנט , בעוד שהתקיפות הקודמות התרחשו בעידן בנימין נתניהו.

בדרך כלל, ההפצצה הישראלית מתמקדת באתרי מיליציה איראניים בלבד, ומביאה להרס אתרים ומחסני נשק, טילים ותחמושת.

ישראל גם חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונות איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

חברים במיליציות איראן בסוריה

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות