אחרי 2 תקיפות ישראליות סוריה מזהירה מתגובת נגד

סוריה הזהירה את ישראל כי תגן על שטחה בכל האמצעים שהוענקו לדמשק באמצעות החוק הבינלאומי, לאחר שהאשימה את אויבתה בשתי תקיפות אוויריות על מטרות בשטחה השבוע.

משרד החוץ הסורי פרסם ביום חמישי הצהרת גינוי נגד "התוקפנות הישראלית הפחדנית" האחרונה לאחר התקיפה האווירית ביום רביעי באזור אל-קוסייר שבמחוז חומס. ההצהרה רמזה להתקפה קודמת שהאשימה את ישראל נגד אזור אלספירה בחאלב שבצפון המדינה.

בשני המקרים, משרד ההגנה הסורי אמר כי סוללות ההגנה האווירית  הפילו את רוב הטילים ששוגרו. שום עדכון לתוצאות ההתקפה שבוצעה ביום שני לא פורסם לאחר שצבא סוריה אמר כי "תוצאות התוקפנות נבדקות", בעוד שהנזק מהתקיפה של יום רביעי הוגדר על ידי הסורים כ-"נזק חומרי בלבד".
דובר צה"ל אמר ל- Newsweek כי "איננו מגיבים לדיווחים בתקשורת הזרה."
צה"ל ביצע מאות תקיפות כאלה לאורך מלחמת האזרחים הנמשכת כבר עשור, שכוונו במיוחד נגד אתרים המקושרים לכאורה למיליציות שמזוהות עם איראן, ובדרך קבע לא אישר ולא הכחיש את תפקידו ברוב הפעולות.

אך דמשק ביקשה תמיכה בינלאומית נגד התקיפות, שלטענת משרד החוץ הסורי ביום רביעי, בוצעו לטובת האינטרסים של קבוצות מיליטנטיות כמו המדינה האיסלאמית וחזית נוסרה. "הגישה המסוכנת והתוקפנית" של ישראל לא היתה יכולה להתאפשר, לטענתה, ללא תמיכה מערבית.