סוריה: ישראל תקפה, שנית, מטרות איראניות בשדות תעופה צבאים בצפון סוריה

קצת אחרי שעה 01:00 , בלילה שבין רביעי לחמישי , דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית – סאנא כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה באזור חומס והן פועלות לסיכול מתקפת האוייב . כמה דקות אחר כך פרסמה רשת הטלויזיה הערבית – אלערביה כי התקיפה כוונה לעבר מטרות בשדה התעופה הצבאי הסורי : שאעיראת (דבעה)  שבמחוז חומס בצפון סוריה.

זה לילה שני ,השבוע, של תקיפות אוויריות בסוריה .

היעד הפעם ,ככל הנראה, הוא שדה התעופה הצבאי שליד חומס בו נמצאים כוחות איראניים וחיזבאללה.

לפני התקיפה:

תמונה

אחרי התקיפה:

בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה, על פי הדיווחים הזרים, מטוס נוסעים סורי שהמריא מאבו דאבי  והיה בדרכו לנחיתה בסוריה , נאלץ להמתין טרם כניסתו למרחב דמשק.

לפי דיווחים לא רשמיים בעבר אמורה להיות מוצבת שם מערכת הגנ"א איראנית חדישה מדגם  bavar ואפשר שהיא היתה מטרה  בתקיפה של אמש.

ישראל תוקפת את שטח סוריה בפעם ה 15 מתחילת השנה (2021) הושמדו למעלה מ -40 יעדים וחסלה כמעט 100 מחבלים .

אתרי תקשורת סורים אחרים דיווחו על תקיפה בשדה התעופה אל-דאבאא, שם ממוקמים חיזבאללה לבנון והכוחות האיראניים.

מקורות מודיעין מערביים – ."התקיפות המואצות של ישראל על אדמת סוריה מתחילת השנה , הן חלק ממלחמת הצללים כנגד התבססותה של איראן , בשיתוף עם ארצות הברית".

ישראל ממשיכה להשמיד יעדים איראניים ומקבלת אור ירוק רוסי במטרה להגביל את תפקידה והתבססותה של איראן בסוריה.

ערוץ הטלגרם המוחבראת מדווח כי  "מקורות זרים ומקורות ישראליים דוחים בתוקף כל טענה על תקיפה ישראלית אמש בשדה התעופה אלדאבאא'. התקיפה הישראלית הייתה מרוכזת וממוקדת אך ורק לשדה התעופה אלשעיראת." המקורות הזרים אף רומזים כי אכן בוצעה תקיפה ב-אלדאבאא', אך זו התרחשה לפני שני לילות, ולא על ידי חיל האוויר הישראלי.

דיווח סורי נוסף טוען כי : " מטוסי קרב ישראלים תקפו בחצות של ליל אמש ,רביעי, מהאוויר , מספר מטרות השייכות למיליציות האיראניות  ברחבי מחוז חומס הדרומי והמזרחי.

מטוסי הקרב הישראלים תקפו את שדה התעופה דמיר ( مطار الضمير ) ועמדות צבאיות באזור אלקוסייר ( القصير) שברחבי מחוז חומס המערבי בסמוך לגבול לבנון  ובנוסף הותקף שדה התעופה הצבאי הסורי – אלשעיראת ( الشعيرات) שבדרום מזרח מחוז חומס.

כתוצאה מהתקיפות האוויריות הושמדו מחסני נשק ותחמושת . כמו כן בתקיפות היו פצועים והרוגים בקרב מי ששהה באותו זמן במטרות שהותקפו אך עד כה טרם נודעו המספרים.

מצגת המטרות שהותקפו:

 

הפרשן הצבאי של האתר , גיא א. , העיר לתוהים למה היו שני לילות רצופים תקיפה ?
זה קרה בעבר וזה דפוס שנובע בדרך כלל מאחת משתי סיבות או שתיהן.
*- הראשונה, תקיפות במסגרת המב״מ מנערות מודיעינית את העץ האיראני. תקיפה גוררת הרבה שיח ברשתות, תנועת ציוד, התארגנות מחדש, הסתרת אמצעים אחרים שלא הותקפו במקומות אחרים, התעוררות או פריסה של אמצעי הגנה. השיח הזה חשוב ביותר ומייצר מטרות חדשות. חלקן קצרות מועד ודורשות תקיפה בלילה הבא.

*- השנייה, פחות נפוצה אבל אפשרית והייתה בעבר היא התארגנות לתגובה בעקבות התקיפה הראשונה. זה היה יותר בתקופת סולימאני אבל זו אופצייה. אחרי תקיפה, בטח אם הייתה כואבת וגבתה מחיר תהיה התארגנות לתגובה בירי רקטות או באמצעי אחר. התארגנות כזו לרוב תוביל לתקיפה נוספת לסיכול התגובה.