מבצע "כורש" – ניסיון החיסול הכושל של ראש החמס-חאלד משעל בירדן.

הימים הם  שנת 1997 נתניהו ראש ממשלה חדש יחסית והתקופה היא תקופת פיגועים קשים מצד החמאס.
לאחר פיגוע קשה בירושלים מתקבלת החלטה לפגוע במנהיגי החמאס, היעד שנבחר הוא ראש הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל דמות לא מוכרת מדי לציבור באותן ימים ( יהפוך עם הזמן למנהיג בכיר מאוד בחמאס) שניהל את העניינים מרבת עמון.
המוסד שהתקשה לפעול בירדן כמתחייב מהסכם השלום החל לאסוף חומר ולתכנן את הפגיעה בחאלד משעל והמבצע יצא לפועל ב- 25/9/1997 כשחולית החיסול שמנתה 2 אנשי מוסד עם זהות קנדית התקרבו למשעל ,כשהגיע למשרדו בעמאן, וכל שהיו צריכים לעשות זה להצמיד לחלק מגופו החשוף מכשיר הנושא חומר קטלני שלא ניתן לזיהוי ובמקביל לגרום שיירטב ממשקה תוסס  כך  שהנבל לא ירגיש שהיה יעד לחיסול.
התכנון היה שכשיסיימו את ה"מפגש" עם משעל הם יחברו לחולית המילוט שהמתינה להם ברחוב סמוך אך לא הכול עבד "לפי הספר"   ומשעל קלט שמשהו בוצע נגדו והפעולה רק הסתבכה. המתנקשים החלו להימלט ברכב כשאחד מאנשי חמאס יוצא בעקבותיהם ועם רדתם מהמכונית הוא מתעמת אתם ובהמולה שנוצרה נעצרו הסוכנים שטענו בתחנת המשטרה שהם תיירים מקנדה טענה שהופרכה ע"י הקונסול הקנדי.
בעקבות האירוע אושפז משעל בבית חולים והמלך חוסיין זעם על התקרית ודרש "תמורה הולמת" כדי שיוכל להתמודד עם הזעם של האזרחים הירדנים פלסטינים תוך שהוא מאיים להוציא להורג את המתנקשים,  באם משעל ימות, וגם לפרוץ בכוח לשגרירות לשם נמלטו חברי החוליה הנותרים. נתניהו משגר בדחיפות את ראש המוסד,דני יתום לירדן, ומבקש שיפתור את הבעיה בכל מחיר. והמחיר היה כבד מאוד. לירדנים נמסר חומר ניגוד שהציל את משעל מ-"התייצבות בבקו"מ" ובנוסף ישראל שחררה באופן מידי את גדול אויביה ,אחמד יאסין מנהיג החמאס, מהכלא.
אגב אותו  אחמד יאסין חוסל בתקופת אריאל שרון כשמסוק פגע בו בצאתו מהמסגד שם התפלל את תפילתו האחרונה.
בסופו של דבר שוחררו הסוכנים אך המשקעים עם ירדן נמשכו עוד במשך זמן ארוך.
20 שנים חלפו, נתניהו גם היום ראש ממשלה וחאלד משעל גם היום עדיין בחיים. בינתיים.

[img attachment="5434" /]

כתיבת תגובה