מבזקי חדשות ליום 22-7-21. מתעדכן.

*- התחום בו אפילו דובאי הרחק מאחור ביחס לתל אביב
העיר הערבית היקרה ביותר מבחינת מחירי הנדל"ן היא דובאי, כך עולה מנתונים שפורסמו באחרונה. מחיר ממוצע של 1 מ"ר בדובאי מגיע לכ-6,000 דולר. בירת לבנון המוכה ביירות ניצבת במקום השני עם מחיר ממוצע של 3,600 דולר ל-1 מ"ר. העיר המרוקאית מרקש ניצבת במקום השלישי עם מחיר ממוצע של 1,500 דולר ל-1 מ"ר. הבירה הירדנית עמאן במקום הרביעי עם מחיר 1 מ"ר ממוצע של כ-1,400 דולר וחמישית קהיר עם מחיר ממוצע של 831 דולר ל-1 מ"ר. אם מסתכלים על כל הערים במזרח התיכון, תל אביב "משאירה אבק" לכל הערים הערביות עם מחיר ממוצע של 17,000 דולר ל-1 מ"ר.

*- האינפלציה בסודאן ממריאה
למרות סדרת רפורמות משמעותיות, סודאן לא מצליחה להתגבר על הבעיה העיקרית שמעיקה על כל תושב מקומי – האינפלציה. לפי נתונים שפורסמו אמש קצב האינפלציה השנתית עלה והגיע ל -412.75% בחודש יוני 2021, לעומת 378.79% בחודש מאי 2021. העלייה בחודש שעבר מיוחסת בעיקר להאמרת מחירי המזון.

סודאן חתמה על הסכמי אברהם בין השאר כדי שארה"ב תוציא אותה מרשימת הסנקציות. בחודש מאי הגיעה להסכם עם הקהילה הבינלאומית על מחיקת חלק מחובותיה הנאמדים בכ-60 מיליארד דולר. עם זאת, המשך השתוללות המחירים מציבה סימן שאלה לגבי יציבות הממשלה הזמנית בח'רטום.

(דורון פסקין)

*- "אם חיזבאללה יעבור סף של כמות או של איכות של נשק מדויק, נידרש לפעול מולו. זאת החלטה כבדה, אבל לא נוכל לברוח ממנה", כך אומר תא"ל ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות בצה"ל).

*- ממשלת בריטניה השקיעה כ 350 מליון לירות שטרלינג במשך כ 5 שנים להפלת שלטון אסד .

*- נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במכתבו לקונגרס מהיום –

" הריבונות של לבנון ממשיכה להתערער עקב המשך העברות הנשק של איראן לחיזבאללה , למרות מצב החירום הלאומי בביירות.

פעילותה של איראן כגון העברת הנשק המתמשכת לחיזבאללה הכוללות מערכות נשק מתקדמות ומתוחכמות יותר ויותר , מערכות אלו משמשות לערעור הריבונות הלבנונית ותורמות לחוסר יציבות פוליטית כלכלית וביטחונית לא רק בלבנון אלא לאזור כולו . פעולות אלו ממשיכות להוות איום חריג ויוצא דופן על ביטחון לאומי ומדיניות החוץ של ארצות הברית " .

*- קונספירציה ברשת : סדר עולמי חדש במזרח התיכון – ישראל הפציצה את נמל ביירות עם נשק גרעיני נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ רמז על כך .

*- החלטת ממשל ביידן בנושא הקונסוליה בירושלים – הקונסוליה תפתח רק אחרי שממשלת בנט תעביר תקציב שנתי.

*- מטוסי קרב אמריקאים מוצבים בבסיס סעודי.
מקור צבאי אמריקאי: הפעלת מטוסי קרב מסוג F-16 בבסיס הנסיך סולטן נועדה להגדיל את כוחה של ארה"ב במטרה להרתיע התקפות ולחזק את הביטחון והיציבות בסעודיה.

*- מיליציית משמרות המהפכה פינתה את אחד ממפקדותיה באזור תל ארן הסמוך לעיר אלספירה, מזרחית לחאלב , לאחר שכלי טיס ישראליים פגעו באתרים איראניים בסביבת העיר. המטה שפונה הוא בניין דו קומתי המכיל מחסן נשק ו -4 כלי רכב משוריינים, בנוסף לנוכחותם של 30 חברים, תכולת המטה והפעילים הועברו בשיירה לדמשק.