סיור של החיזבאללה במזרח סוריה הותקף ו-2 מלוחמיו נהרגו

ארגון החיזבאללה ממשיך לדמם למרות שהקרבות הגדולים בסוריה כבר פסקו מזמן והארגון הסיג את רוב כוחותיו משטח המדינה.

שלשום, יום שלישי, כוחות המשטר הסורי ערכו מצור על העיירה זגרוטיה – الزغروطية, מזרחית לחומס, ביום הראשון של חג הקורבן, לאחר שרכב צבאי של מיליציית חיזבאללה הלבנונית הנתמכת על ידי איראן הותקף בקרבת העיירה.

כתב רשת "עין אל-פוראט" אמר כי אלמונים תקפו סיור של מיליציית חיזבאללה הלבנונית מול העיירה זגרוטיה, מה שהביא להריגת שני לוחמים מהסיור במקום. אנשי הסיור של החיזבאללה העבירו את גופות הלוחמים לבית החולים הצבאי בחומס . 

بعد مقتل بدر الدين.. لماذا يخسر حزب الله عناصره في سوريا؟ | مصر العربية

בעקבות האירוע, כוח משותף של הביטחון הצבאי הסורי וחיילי הדיוויזיה הרביעית הקיף את העיירה ופשט על מספר בתים ועצר 4 אנשים, כולל את  אליוע אל- מראן – عليوي المران , אחד הנכבדים בשבטי האזור הסונים.

הרשת הוסיפה כי אנשי צבא סוריה לקחו את העצורים לכלא אל-בולוני בעיר חומס, המכונה גם "הבלון". לא ידוע מה גורלם, משום שהכלא מתחרה בכלא סדנאיה באכזריותו.

ראוי להזכיר כי כלא אל-בולוני כפוף מנהלית למשטרה הצבאית, ומחלקת החקירה (עינויים) מורכבת מחוקרים  מכל ענפי הביטחון המכונה "ועדת הרביעייה". הכלא נמצא בסמוך לכביש המוביל לעיר הבירה דמשק מדרום לעיר, ויש לו שני סניפים, והיא נחשבת לאחד מבתי הכלא הגרועים והמדממים ביותר בחומס.

כוחות משטר עוצרים נכבדי שבט באזור הכפרי של חומס, וחיזבאללה סובל מהפסדים אנושיים.