גשמים כבדים גם במזרח סין

לא רק באירופה: גשמים כבדים שירדו במחוז חנאן שבמזרח סין בימים האחרונים גרמו להצפות נרחבות בבירת המחוז ג'נגג'ואו וביישובים נוספים. עד כה נמסר על לפחות הרוג אחד ומאות בני אדם חולצו, בהם נוסעים שנתקעו בקרונות הרכבת התחתית.

על פי הרשויות המטאורולוגיות בסין, ביממה האחרונה ירדו בעיר ג'נגג'ואו 201.9 מ"מ לשעה, יותר מהשיא הקודם של 198.5 מ"מ שנקבע בשנת 1975. ב-72 השעות בין יום שבת בערב להיום בערב נמדדו 617.1 מ"מ, כאשר הממוצע השנתי עומד על 640.8 מ"מ.

הכמות האדירה של הגשמים גרמה להצפות קשות ובסרטונים מג'נגג'ואו נראו נוסעים בתוך קרון של הרכבת התחתית שבה המים הגיעו עד לגובה הכתפיים, אולם בעוד הרשויות טענו כי כולם חולצו בשלום, ברשתות הופצו צילומים של גופות על הרציף. הגרסה הרשמית היא שלפחות אדם אחד נהרג בעיר גונגי ולפחות שניים נוספים מוגדרים נעדרים ונמסר כי כ-850 בני אדם חולצו ויותר מעשרת אלפים תושבים פונו למקומות בטוחים.

תושבת בשם לו סיפרה לגלובל טיימס כי שתי המעליות בבניין שבו היא גרה הפסיקו לפעול וכי היא ירדה 13 קומות במדרגות כדי לבדוק אם החניון התת קרקעי הוצף. "הסעתי את המכונית למקום גבוה יותר כדי למנוע את ההצפה שלה", אמרה.

הגשמים הכבדים מתרחשים כאשר סין נערכת לפגיעה של שתי סופות טייפון. הסופה הסופה טמפקה, הטייפון השביעי של העונה, הגיעה לאזור החוף, דרומית מזרחית לעיר יאנגג'יאנג שבמחוז גואנגדונג בדרום המדינה והיא מתקרבת לפגיעה ביבשה. אין-פה, הטייפון השישי של העונה, אמור לפגוע באזורי החוף של מחוזות ג'ג'יאנג ופוג'יין בדרום מערב המדינה ביום ראשון הקרוב.

China on high alert as floods kill 237 - China News - SINA English

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי