מחקר בריטי: 740 אלף מקרי סרטן בשנת 2020 בגלל שימוש מופרז באלכוהול!

מחקר מדעי שפורסם לאחרונה על ידי כתב העת הרפואי "The Lancet" הגיע למסקנה כי למעלה מ- 740,000 מקרי סרטן בשנת 2020 התרחשו עקב צריכת אלכוהול מוגזמת, וציין כי קיימות עדויות חזקות הקושרות צריכת משקאות אלכוהוליים ושכיחותם של סוגי סרטן שונים, כולל שד , כבד, המעי הגס, הלוע, הגרון והוושט.
החוקרים קראו לבצע מחקרים נוספים ,להוסיף תווי אזהרה למשקאות אלכוהוליים, להטיל עליהם מיסים גבוהים יותר ולהפחית בקמפיינים שיווקיים.
מחברי המחקר השיגו את תוצאותיהם בהתבסס על תיעוד של צריכת אלכוהול בשנים קודמות, כולל הכנסות ממיסים ומכירות שלהם, ואיבחוני מקרי סרטן בשנת 2020. מחברת שותפה במחקר, הרייט רומג'י, מהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן בצרפת הצביעה על הצורך לקחת בחשבון את פרק הזמן שבין תחילת צריכת האלכוהול לאבחון הסרטן בפועל.
בעוד שרוב המקרים קשורים ל"שתייה מוגזמת ", החוקרים מצאו כי צריכת 10 גרם אלכוהול ליום (המקבילה לכוס יין קטנה) תרמה ל- 35,400 -145,800 מקרי סרטן ברחבי העולם בשנת 2020.

בעבר היה מקובל כי צריכת אלכוהול קטנה , המקבילה לכוסית או שתיים ליום ,רק מוסיפה לבריאות האדם בטווח הארוך. אז מתברר שגם זה היא עוד אגדה אורבנית מבית מדרשם של יצרני האלכוהול המבקשים למקסם את ריווחיהם על חשבון בריאות הציבור.