מנהיג הטאליבן רוצה יחסים טובים עם מדינות העולם

מנהיג הטאליבן, הייבתוללה אח'ונדזאדה, בירך על נסיגת הכוחות הזרים מאפגניסטן והצהיר כי הארגון מחויב לפעול לפתרון פוליטי במדינה ולאחדות בין התושבים ורוצה יחסים טובים עם מדינות העולם. "אנחנו לא עוינים לאף אחד", אמר בברכה לרגל חג הקורבן.

"כאשר אנחנו חוגגים את עיד אל-אדחא, מרבית החיילים האמריקאים והזרים נסוגו מהמדינה והנותרים עומדים לעזוב, ומרבית המחוזות נהנים מביטחון מלא", ציין. "המוג'הידין הפכו לחזקים יותר, מאורגנים יותר ומצוידים יותר, תודה לאל. הניצחונות האלה לא הגיעו רק מהאמירות האסלאמית ומהמוג'הידין, אלא גם מכל האומה ששרדה את כל הקשיים כדי להציל את המדינה מכיבוש זר בעשרים שנה של ג'יהאד".

אח'ונדזאדה הדגיש כי תנועת הטאליבן "היא תומכת מוצקה של פתרון פוליטי לבעיות במדינה". "אנחנו ננצל כל הזדמנות כדי לבסס מערכת אסלאמית ולהביא שלום וביטחון למדינה", הצהיר מנהיג הטאליבן, שלא הסתיר את מורת רוחו מהקצב האיטי של ההידברות עם הממשלה המקומית. "המסר שלנו הוא שבמקום להסתמך על בעיות חיצוניות, עלינו לפתור את הבעיות שלנו ולהציל את המדינה מהמשבר החוקתי".

הוא ניסה להרגיע את האוכלוסייה המקומית ולהדגיש כי הטאליבן לא מעוניינים לפגוע באזרחים. "אנחנו לא עוינים כלפי אף אחד, אנחנו מחבקים אותם, מקבלים את השאיפות הלגיטימיות שלהם ומשתמשים בכישרונות שלהם כדי לבנות מחדש את המדינה", אמר אח'ונדזאדה, שגם פנה לכוחות הביטחון והפציר בהם "לוותר על המלחמה ועל ההתנגדות". "העובדה שאלפי חיילים של השלטון בקאבול התאחדו עם המוג'הידין היא צעד קדימה".

מנהיג התנועה האסלאמית גם פנה למדינות העולם והבהיר כי הארגון "רוצה יחסים דיפלומטיים טובים ומוצקים, יחסים כלכליים ופוליטיים", אולם הזהיר מפני התערבות בענייניה הפנימיים של אפגניסטן. "אנחנו מבטיחים לכל הדיפלומטים הזרים, השגרירויות, הקונסוליות, אגודות הצדקה והמשקיעים שלא נגרום להם בעיות ונעשה כל שביכולתנו כדי להגן עליהם", הבטיח.

High-stakes talks between Afghan gov't, Taliban as fighting rages | Taliban  News | Al Jazeera

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי