ארה"ב מאותת לסין איך תראה המערכה במקרה של עימות בין המעצמות

חיל האוויר האמריקאי יפעיל 25 מטוסי חמקן מדגם F-22 בתרגיל גדול שיתקיים באוקיינוס השקט בימים הקרובים, איתות ישיר לסין על כוונת הממשל האמריקאי להציב את הכלים המתקדמים ביותר ביותר שלו במקרה של עימות בין המעצמות.

הפיקוד האווירי האמריקאי באזור האוקיינוס השקט הודיע כי מטוסי החמקן ששייכים לטייסות מאלסקה ומהוואי ישתתפו בתרגיל "פסיפיק איירון 2021" באזור האיים גואם וטיניאן. בנוסף אליהם, יטלו חלק בתמרון גם עשרה מטוסי F-15E מטייסת באיידהו, שני מטוסי תובלה מדגם הרקולס מבסיס ביפן ו-800 אנשי צוות. "הכוחות האוויריים שיוצבו כדי לתמוך בתרגיל יפגינו את היכולות הרב משימתיות שלהם ויבצעו מבצעים מדומים של טיסות קרבת משדות תעופה מקומיים בגואם ובטיניאן", נאמר בהודעת הפיקוד.

Indo-Pacific News - Watching the CCP-China Threat on Twitter: "#China to  conduct major military exercises in the East China Sea amid rising tensions  with #Taiwan and #Japan Via @duandang Meanwhile, the #US

מטוסי החמקן F-22 ראפטור, שמשתייכים לדור החמישי של מטוסי הקרב, נחשבים למתקדמים ביותר בעולם, ועל אף שהם כבר נוטלים חלק בתרגילים באזור האוקיינוס השקט, מדובר בפריסה הנרחבת ביותר שלהם עד כה. "מעולם לא היו כל כך הרבה ראפטורים בזירת הפעילות של כוחות האוויר באוקיינוס השקט", אמר מפקד הפיקוד האוויר, גנרל קן ווילסבך.

"אם אני הייתי סין, הייתי מקדיש תשומת לב למסר הזה, בין אם זה מכוון אליהם או לא", הדגיש לוטננט גנרל דן ליף, לשעבר סגן מפקד הפיקוד האווירי באוקיינוס השקט. "היכולת שקיימת במטוס וגם הגמישות והאופי של חיל האוויר האמריקאי להגיע למרחקים מגיעים עד לימי מלחמת העולם הראשונה, ולסין אין יכולת להעתיק את זה".

Pacific Iron 2021: Tin tức, clip, video hình ảnh, tin mới nhất về Pacific  Iron 2021

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי