אזהרה תימנית חדשה מפני אסון ממשמש ובא בגלל אחסון לקוי במכלית תקועה

תימן קוראת למדינות השוכנות לחופי ים סוף לתמוך ביכולותיה של המדינה להתמודד עם הסיכונים הפוטנציאליים של נזילות נפט בחופיה

היום, יום ראשון, קרא שר המים והסביבה התימני, תאופיק אל-שרג'אבי, למאמצים אזוריים, ערבים ובינלאומיים מתואמים למנוע אסון סביבתי והומניטרי הממשמש ובא בשל התגברות דליפות הנפט מהמכלית "צאפר" התקועה בקרבת חופי נמל חודידה בצפון מערב תימן ומהווה פצצה מתקתקת.

סוכנות הידיעות התימנית ציטטה את השר, בישיבת מועצת השרים של הרשות האזורית לשמירה על איכות הסביבה של ים סוף ומפרץ עדן, בהשתתפות השרים העוסקים בענייני איכות הסביבה בערב הסעודית, מצרים, ירדן. , סודן וג'יבוטי, שקרא למדינות האזור לתמוך ביכולותיה של תימן להתמודד עם הסיכונים הפוטנציאליים של נזילות נפט בחופיה.

א-שרג'אבי אישר כי מיכל הנפט "צאפר" עלולה להתפוצץ בכל עת, "בגלל התיישנות במערכות עליה והפסקת התחזוקה השוטפת מאז ההפיכה החות'ית כנגד הממשלה הלגיטימית, והידרדרות במצב המתקן, הצינורות והציוד, מה שגורם לדליפת גז אינרטי ונפט גולמי לים. כמו כן הושבתה מערכת הכיבוי המרכזית של האנייה, בנוסף אי רצון מצד מיליציית ההפיכה החות'ית לאפשר לצוות הטכני לתקן את הליקויים. האו"ם לא הצליח לשלוח כוח משימה  למכלית כדי להעריך את מצבה ולפרוק את הנפט שעליה על מנת למנוע אסון קרוב. ”

המכלית הדולפת:

ספינה בטוחה יותר בים סוף