יו"ר הפרלמנט האיראני משיק אפליקציית שידוכים

חברת "טביאן", מפתחת האפליקציה, מנוהלת מאז נובמבר 2018 על ידי קמיל חג'סטה, אחיינו של מנסורה חג'סטה, רעייתו של המנהיג העליון של המשטר, שהנשיא לשעבר אחמדינג'אד האשים אותו לפני זמן מה בניסיון לנסוע לישראל.

יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד בקר קליבאף, השיק אתר שידוכים בשם "המדם" – "هَمْدَم", שפירושו "בן לוויה או חבר", במהלך טקס רשמי שנערך לרגל השקת האפליקציה.

סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי האפליקציה הושקה הבוקר ב-"חברת המדיה התרבותית טביאן", בנוכחות מוחמד בכיר קליבאף וראש ארגון התעמולה האסלאמית מוחמד קומי.

האפליקציה תוכננה על ידי טביאן ותוארה על ידי דובר הפרלמנט האיראני כאלטרנטיבה מתאימה ל"מוסדות גדולים ויקרים ".

ראוי לציין כי חברת טביאן מנוהלת מאז נובמבר 2018, על ידי קמיל חוג'סטה, שהוא אחיינו של מנצורה חוג'אטה, אשתו של המנהיג העליון של המשטר, שהנשיא לשעבר אחמדינג'אד האשים אותו לפני זמן מה בניסיון לנסוע לישראל.

ראש ארגון התעמולה האסלאמי, מוחמד קומי, אמר עם השקת היישום כי הארגון השיק בעבר אתר דומה אך הוא לא היה מספק ואילו היישום החדש הושק כ"פלטפורמה שנועדה להקל על המחפשים להינשא. "

המממ יישום

מחמוד גולזארי, יועץ לפרויקט "המדם", הזכיר כי ישנם 700 אתרי שידוכים בלתי חוקיים במדינה.

בנאום ארוך שנשא יושב ראש הפרלמנט,  הוא ברך אפליקציה זו לעידוד נישואין, אך לא מסר שום פרטים על עלות פיתוח האפליקציה, אך נאמר שיש לשכור 100 עובדים להפעלתה.

מוחמד קומי אמר: "אני מכיר כ-265 אנשים מבוגרים בעיר כרג' שהצליחו למצוא לעצמם בני זוג באמצעות האפליקציה ועכשיו הם יכולים להינות מהמצב החדש".
מוקדם יותר, כמה ארגונים ומוסדות דתיים פתחו אתרי הכרויות שנויים במחלוקת.

בשנים האחרונות, בגלל חוסר הרצון של הצעירים האיראנים להתחתן בעיקר עקב קשיי פרנסה, הדגיש המנהיג העליון עלי חמינאי את הצורך לעודד נישואין כדי לשרת את האסטרטגיה של הגדלת האוכלוסייה ל -150 מיליון איש. אך כל בקשותיו נכשלו בגלל החשש מה יהיה בעתיד במדינה בה האבטלה, המחירים הגבוהים והאינפלציה מתפשטים בהתמדה.

העמוד הראשון של היישום

מוקדם יותר, כמה ארגונים ומוסדות דתיים פתחו אתרי הכרויות שנויים במחלוקת.

בשנים האחרונות, בשל חוסר הרצון של הצעירים האיראנים להתחתן בעיקר מטעמי קושי בחיים, הדגיש המנהיג העליון עלי חמינאי את הצורך לעודד נישואין כדי לשרת את האסטרטגיה של הגדלת האוכלוסייה ל -150 מיליון איש. תוכניות לעידוד בני נוער להשתתף בפרוייקט ולדחוף אותם להתחתן, אלא שכל התוכניות הללו נכשלו בגלל החשש לעתיד במדינה בה האבטלה, המחירים הגבוהים והאינפלציה מתפשטים בהתמדה.

كميل خُجسته