רפובליקנים לוחצים על ממשל ביידן להגביר התקיפות על המיליציות האיראניות

בשבוע שעבר דיווחו מקורות ערביים כי איראן והמיליציות הנאמנות לה החליטו להגביר את תקיפותיהן על כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב הנמצאים על אדמת סוריה ועיראק . 

ואכן אנו רואים עליה נרחבת במספר התקיפות על הכוחות האמריקאים וחומר התרעתי שנאסף בידי מערכות המודיעין האמריקאי מאשרים זאת .

חומר זה מגיע גם לקובעי המדיניות בקונגרס האמריקאי , כולל לסנטורים רפובליקנים שמצדם לא מוכנים לקבל מדיניות הכלה של ארה"ב באזור המזרח התיכון . 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נמצא תחת לחץ להגיב להחמרת ההתקפות של מיליציות הפרו-איראניות נגד כוחות ארה"ב בעירק ובסוריה, כך מפרסם העיתון האמריקאי –  פוליטיקו .

העיתון מסר בדיווח שפורסם ביום שבת כי מספר סנאטורים רפובליקנים ראו כי תגובתו של ביידן להתקפות אלה אינן מספקות ואינן יעילות.

הדו"ח הוסיף כי הרפובליקנים מתחו ביקורת על מדיניות ה"מינימום "בתגובה לפיגועים, שלדבריהם לא הצליח להרתיע את כוחות הפרוקסי של איראן.

העיתון ציטט את חבר הוועדה לשירותי חימוש בסנאט, הסנטור הרפובליקני ג'ים אינהופה, באומרו כי "לא ניתן לסבול את המשך ההתקפה של מיליציות הנתמכות ע"י איראן על הכוחות האמריקאים בעירק."

"הנשיא ביידן צריך להציע אסטרטגיה אמתית כדי להרתיע ולסיים את ההתקפות הללו, במקום להמשיך בגישה המינימליסטית שלו להדדיות (בתקיפות)", אמר אינהוף.

הסנאטור הרפובליקני הדגיש כי גישה זו "לא מצליחה להרתיע את איראן או את המיליציות שלה ותעמיד את חייהם של האמריקנים בסיכון מוגבר."

הקונגרס האמריקני אמור לבטל בקרוב את ההרשאה לשימוש בכוח צבאי, שהוצא בשנת 2002, ואישר את הכרזת המלחמה על עירק, דבר המעכב את יכולתו של נשיא ארה"ב לפתוח בתקיפות מקיפות נגד כוחות הפרוקסי של איראן – כך צוטטו מחוקקים דמוקרטים.

עם זאת, הסנטור הרפובליקני טד קרוז אמר לפוליטיקו כי הוא יכניס בשבוע הבא תיקון להליכי הביטול שישמור על יכולתו של הנשיא לתקוף את איראן וגרורותיה.

העיתון מציין כי תגובה למתקפות של המיליציות היא בראש סדר העדיפויות של המחוקקים הרפובליקנים.

העיתון ציטט את חבר הוועדה לשירותים מזויינים בבית, מייק רוג'רס, באומרו: "יש להבהיר שאם יותקפו כוחותינו בכל חלקי העולם, אנחנו לא רק נגיב, אלא נגיב במהירות ובכוח. "

תדירות ההתקפות נגד האינטרסים האמריקניים בעירק גדלה לאחרונה, כאשר 3 טילים שוגרו אל השגרירות האמריקאית בעירק בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, לאחר יום שהיה עד לאחד הפעולות הגדולות שבוצעו בחודשים האחרונים נגד האינטרסים האמריקניים במדינה שכללו ניסיון התקפת מזל"ט בסוריה השכנה וכן 14 טילים פגעו בבסיס האווירי העיראקי של אל-אסאד במחוז אנבר שבמערב עיראק, שם מוצבים חיילים אמריקאים. 

בסיס עין אל-אסד הותקף עוד גם על ידי שלושה טילים, וכעבור כמה שעות שגרירות ארה"ב אויימה על ידי מזל"ט חמוש שהופל על ידי מערכת יירוט טילים.

וביום שלישי בערב, שוגר מזל"ט נפץ לתקוף את שדה התעופה בארביל באזור כורדיסטן שבעירק, ובו בסיס של הקואליציה הבינלאומית. 

בסך הכל, 49 פיגועים כוונו לאינטרסים של ארה"ב מתחילת השנה בעירק, שם נפרסו 2,500 חיילים אמריקאים כחלק מכוחות הקואליציה הבינלאומית למאבק בטרור.

נראה כי פעולות אלה, אשר לעיתים רחוקות לוקחת עליהן אחריות פלג מסוים, אך מהוללות על ידי נאמני איראן בעירק, כמו אלו שבוצעו שמונה ימים לאחר התקיפות האמריקניות בסוריה ובעירק נגד עמדות כוחות הגיוס העממיים (מיליציית "אלחשד אלשעבי"), שהיא ארגון הגג של מיליציות עיראקיות הנאמנות לאיראן. 

התקיפות של ארה"ב הגיעו בתגובה להתקפות שכוונו לאינטרסים שלה בעירק בחודשים האחרונים, ואשר וושינגטון הטילה את האחריות עליהן על הפלגים הנאמנים לטהרן.

تحسباً لضربات جوية… ميليشيات موالية لإيران تعيد انتشارها في حلب | القدس  العربي