מאות לוחמי חיזבאללה הועברו במפתיע עם נשקם הכבד מלבנון לדמשק

המיליציה הלבנונית הנתמכת על ידי איראן, חיזבאללה, שלחה מאות מחבריה מלבנון לאתרים צבאיים בבירת סוריה, דמשק, הנמצאים בשליטת המשטר הסורי והמיליציות התומכות בו.
חיזבאללה שלח מלבנון 5 אוטובוסים גדולים ( תוצרת " פולמן" ) הנושאים כ- 200 אנשי הכת השיעית, שנבחרו על ידי המיליציה בזכות ניסיונם בשימוש בכלי נשק כבדים כמו משגרי טילים לטווח בינוני וקצר.
השיירה נכנסה לשטח סוריה דרך הגבול הלבנוני באבטחת כוח צבאי המורכב מחיילי המודיעין הצבאי ומודיעין חיל האוויר של המשטר הסורי.
לאחר שפינה את המפקדה שלו בעיירה אל-דמאן, העביר חיזבאללה הלבנוני את אנשיו למחנה הצבאי באל-דריג '.

השיירה חולקה לשני חלקים, הראשונה נעה לעבר בסיס הטילים הכבדים של המיליציות האיראניות הממוקמת על הר קאסיון החולש על הבירה דמשק, ואילו החלק השני של השיירה פנה לעבר בסיס המיליציה האיראנית בעיירה זבאדני שבאזור הכפרי של דמשק.
ראוי לציין כי הכוחות המיוחדים של המשטר הסורי פינו בתקופה האחרונה את מפקדותיהם ומחסניהם בעיירת פליטה – فليطة, באזור הכפרי הצפוני של דמשק, ועברו למחנה אל-דריג ', במטרה למסור את המפקדה לידי מיליציית חיזבאללה הלבנונית.
העיירה פליטה ממוקמת על הכביש שבין שטח לבנון לעיירה יברוד, מצפון לדמשק, מה שהופך אותה לבעלת חשיבות אסטרטגית עבור מיליציית חיזבאללה הלבנונית, כי הוא מאפשר להם לשלוט על הכבישים ולהקל בכך על העברת כלי נשק, תחמושת והספקות ללא כל פיקוח.

دمشق تثني وطهران تستعد لجني الثمار: لبنان يحشد 4 الاف عسكري لعرسال | البوابة