זן דלתא של נגיף הקורונה מתפשט באפריקה ואזהרות מפני אסון בריאותי

זן הדלתא של נגיף הקורונה מתפשט במהירות באפריקה, שיש בה את תהליך החיסון האיטי ביותר ומערכות הבריאות החלשות ביותר, מה שמעורר חשש כבד בקרב אפידמיולוגים ומנהיגים פוליטיים מאסון בריאותי בסגנון הודו כבר באביב הקרוב, על פי וול סטריט ג'ורנל.

ההתפשטות המהירה של הזן החדש, שהופיע לראשונה בהודו ואילצה ממשלות ברחבי העולם להחמיר את המגבלות על פעילויות חברתיות וכלכליות, זעזעה מומחי בריאות באפריקה. יש המזהירים כי הידבקויות קודמות בזנים אחרים של נגיף הקורונה אינם עשויים להגן מפני זן הדלתא, מה שמותיר את מגזרי האוכלוסייה שנחשבים כמוגנים שוב כחשופים להידבקות מחדש.

בימים האחרונים אחד משלושת החולים ב- COVID-19 ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הגדול באוגנדה נפטר בגלל שנגמרה אספקת החמצן להנשמה.

WHO says only one strain of Delta variant is now of concern | India  COVID-19 Variant | English News - YouTube

בדרום אפריקה, משפחות של חולים התקשו להשיג את אחת ממיטות הטיפול הנמרץ הבודדות שנותרו פנויות במדינה. ביום ראשון אמר נשיא המדינה, סיריל ראמפוסה, בנאום ששודר בטלוויזיה אחרי שהטיל סגרים חדשים: "אנו נמצאים בעיצומו של גל הרסני שלפי כל הסימנים נראה גרוע מזה שקדם לו עקב התפשטות מהירה ומסוכנת מאוד ”.

גל ההידבקויות השלישי באפריקה מגיע ברגע מסוכן ליבשת. רק 1.1 אחוזים מ -1.3 מיליארד תושביה חוסנו לחלוטין, ציוד רפואי מוצה, רופאים מותשים פיזית ונפשית, ומיטות וחמצן חסרים.

ממשלות, שנאבקו להתאושש מהמיתון החמור ביותר באזור מאז ומתמיד, נרתעו מלהכריז על סגר חדש עד שראו את התפשטותו המהירה של זן הדלתא.

לפחות 20 מדינות רואות עלייה חדה במספר הנדבקים בקורונה ביבשת שזינקו ב -31%, בעוד שמספר מקרי המוות עלה ב -19%, על פי המרכזים האפריקאים לבקרת ומניעת מחלות.

הסוכנות ציינה כי נוכחות הזן נרשמה עד כה בלפחות 13 מתוך 54 מדינות היבשת, אם כי מעט מדינות באפריקה יכולות לרצף גנומים בקנה מידה גדול.

"מפחיד לראות מה קורה ברחבי היבשת", אמר ג'ון נקנגאסונג, מנהל המרכז לבקרת מחלות באפריקה. זו הפעם הראשונה שאנחנו מתחילים לראות מדינות המדווחות שמערכת הבריאות שלהן לא מתפקדות לחלוטין. "

Delta Varient: all you need to know | India Development Debate

ביום שישי קרא נשיא אוגנדה, יואורי מוסבני, ל -42 מיליון תושביו להצטרף ליום תפילה ברחבי המדינה, וקרא להתערבות אלוהית לאחר שכמה מפעולות הסגר הקפדניות בעולם לא הצליחו לעצור את התפשטות המחלה.

בבירת אוגנדה, קמפלה, עשרות חולי וירוס קורונה מתו בגלל שנגמרו להם אספקת החמצן, כך על פי גורמי בריאות וקרובי משפחה של הקורבנות.

סנדרה אפול ראתה את אחותה אנט, אם לשניים בת 35, שמתה יחד עם 30 חולים אחרים במחלקה לטיפול נמרץ ב- 15 ביוני בבית החולים מולאגו בקמפלה.

"ראיתי עובדי בריאות רצים מעלה ומטה, הם אמרו כי בלוני חמצן נוספים בדרך", אמרה. החולה נפטרה ליד מיטתנו תחילה, ואחותי נפטרה גם כעבור 30 דקות. יכולנו לשמוע את יללתם של קרובי משפחה במסדרונות. ”

הרופאים דיווחו כי חולים ביוהנסבורג, העיר הגדולה ביותר בדרום אפריקה, מתו במסדרונות בתי החולים בגלל מחסור בחמצן להנשמות, כאשר זמן ההמתנה למיטות עלה לשלושה ימים.

سلالة ″دلتا″ حول العالم.. إغلاقات وإعادة فرض لارتداء الكمامة | أخبار DW  عربية | أخبار عاجلة ووجهات نظر من جميع أنحاء العالم | DW | 26.06.2021