נשיונל אינטרסט: קריסת לבנון עלולה לערער את היציבות במזרח התיכון כולו

המגזין האמריקני "נשיונל אינטרסט" סבור כי קריסת לבנון – בגלל המשבר הפיננסי והכלכלי הקשה ביותר שהיה לה מאז עצמאותה לפני כ 78 שנים – עלול להוביל לחוסר יציבות בכל אזור המזרח התיכון.

בדו"ח שפורסם ביום שני סבר המגזין כי לבנון "כמעט הופכת למדינה כושלת, ולכך יהיו השפעות שליליות עמוקות; כי הבעיה של לבנון שזורה באופן מורכב בגיאופוליטיקה של האזור. "

הדו"ח הצביע על כך שמנהיגי העולם "חייבים להתמודד עם הסיבוכים הללו על מנת למנוע את הטרגדיה הבאה שתתרחב מעבר לגבולות לבנון, אם הנושא לא יטופל ברצינות הדרושה."

המגזין הצביע על הדיווח האחרון של הבנק העולמי, שקבע כי "המשבר הפיננסי והכלכלי במדינה זו הוא בין עשרת המשברים הקשים ביותר, ועשוי להיות אחד משלושת המשברים הקשים והחריפים בעולם מאז אמצע -המאה התשע עשרה."

שָׂעִיר לַעֲזָאזֵל

המגזין סבור כי לאור מידת המתח והתסיסה החברתית, קשה יותר ויותר לומר שלבנון אינה מתקדמת לקריסה ועימות פנימי בשלב מאוחר יותר, וציין כי הפליטים הסורים יכולים להפוך ל-"שעירים לעזאזל".

"אמנם לא ניתן להאשים את הפליטים הסורים בבעיות לבנון כיום, אך נוכחותם סיפקה לאליטות הפוליטיות שעירים לעזאזל, וזרעה חוסר יציבות בין הקבוצות האתניות המרכיבות את לבנון", אמר המגזין.

במקביל, איראן ממשיכה למלא תפקיד מרכזי בתמיכה בקבוצות חמושות, כגון: חיזבאללה בלבנון ובסוריה … במקום להשתמש בכוחה הכלכלי (כדי לנסות ולייצב את המדינה), איראן ובעלות בריתה נשענים על אידיאולוגיה וכוח צבאי בניסיון ארוך טווח לשמור על מסדרון השפעה מאיראן לים התיכון, אסטרטגיה המוכיחה את עצמה ללא קשר לאילוצים מקומיים הנגרמים על ידי מצוקה כלכלית. "

המגזין המשיך, "קריסת לבנון עלולה להוביל לתגובת שרשרת של אירועים שיערערו את היציבות באזור. בדיוק כמו בסוריה, קבוצות לבנוניות הנתמכות מחו"ל ימצאו את עצמן משני הצדדים של סכסוך שבוודאי יזלוג למדינות שכנות. . ”.

המגזין סבר כי הדבר יכול להוביל להגירה המונית של מיליוני אנשים; מה שבתורו יביא להשלכות בינלאומיות משמעותיות על העולם, בהשוואה למה שקרה כתוצאה ממשבר הפליטים הסורי בעשר השנים האחרונות.

המגזין סיכם את הדיווח שלו באומרו: "במילים פשוטות, האזור והעולם אינם יכולים לשאת את גלי ההלם שיגרמו כתוצאה מהתמוטטות המדינה גם בסוריה וגם בלבנון… ולמען האמת, מנהיגים בעולם אינם מוכנים להתמודד עם תרחיש כזה".

انهيار لبنان مستمر.. أرقام مخيفة وصادمة عن البطالة وهجرة الأدمغة (فيديو)