מבזקי חדשות ליום 29-6-21. מתעדכן

*- דובר הגדוד של המיליציה האיראנית ״קטאיב״ מגיב לתקיפת האמריקאים בגבול סוריה עיראק: ״מעכשיו ניכנס למלחמה גלויה עם הכיבוש האמריקני ונתמקד במטוסיו״.

*- סוריה: בתגובה לתקיפה האמריקאית אמש בגבול סוריה-עיראק על יעדי המילציות האיראניות, כתאב חיזבאללה וסייד א-שהדאא׳, שוגרו מספר רקטות לעבר בסיס אמריקאי שנמצא בשדה הנפט עמר שבדיר א-זור, מזרח סוריה.

הרקטות שוגרו ע״י המילציות האיראניות במרחב, נכון לשלב זה אין דיווחים על נפגעים. (קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

מקור איראני: המיליציה של חטיבת אבו אל-פאדל אל-עבאס היא זו שהפציצה את שדה אל-עומר.

הכוחות האמריקאים בשדה אל-עומר הגיבו מיידית למקור האש במדבר אל-מיאדין באמצעות טילים ומטוסי קרב, דיווחים על מותם של אנשי מיליציות איראן ועירק רבים ברחו לעבר שכונות המגורים בעיר אל-מיאדין ופינו את כל מטה העיר והחוות במדבר אל-מיאדין במקביל לטיסות מטוסי סיור מעל העיר אל-מיאדין.

אל ערביה: נפגעים בצד האמריקני לאחר מתקפת הרקטות.

*- פנטגון: אנו לא מחפשים סכסוך עם איראן, אך אנו מגנים על כוחותינו באזור.

*- דו"ח של המכון למימון בינלאומי מתסכל את טהראן: הכלכלה לא תתאושש גם אם איראן תחזור להסכם והסנקציות יופחתו .

*- אוהד חמו מדווח על מעבר מאולתר שקיים בציר מצרים-עזה שדרכו מועברים כל יום יותר מ-100 משאיות ללא פיקוח, מתבצעת העברת דלקים, מלט, אגרגטים, חומרים דו שימושיים, ברזלים. חמאס מרוויח מהמעבר הזה עשרות מיליוני דולרים בחודש.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר על דיווח זה: הצילום שהובא בדיווח הוא עיבוד מחשב ואין לו קשר למציאות…טוב שלא שמו באילוסטרציה גם טנקים. היו להם כמה תמונות סטילס של משאיות חוצות, זה עושה את העבודה. בעיבוד מחשב חייבים לציין ״אילוסטרציה״ אחרת ניתן לעוות הכל

המעבר נמצא מול רפיח בדרך עפר על בסיס מעבר צלאח א-דין הישן שהיה במקום לפני עידן פילדלפי.

*- #בְּרִיטַנִיָה – מסמכים צבאיים בריטיים חשאיים שנמצאו זרוקים בפח מגלים תוכניות לנוכחות בריטית ארוכת טווח באפגניסטן, ופרטים על כניסת המשחתת הבריטית למימי אוקראינה ליד חצי האי קרים, על פי ה- BBC לא סביר שהמסמכים הושלכו בטעות, לאור היחסים המתוחים בין בריטניה לרוסיה.

*- נושאת המטוסים החדשה ביותר של חיל הים המלכותי, HMS הנסיך מוויילס תיכנס לשרות מבצעי בשבועות הקרובים .

*- הגנרל ניק קרטר, ראש מטה ההגנה בבריטניה, מזהיר : " כל צעד רוסי שגוי עלול להוביל למלחמה כוללת ".

*- אמש הופצצה העיירה קרדאחה, מקום הולדת משפחת אסד, על ידי ארטילריית המורדים הסורים.
ובכך הם חזרו לתגובות סמליות. לאמור… אתם תפגעו לנו באתרים נבחרים כמו בתי חולים או מימשל אז אנחנו נפציץ את קברו של אסד האב.

*- ארה'ב יירטה 3 מזל'טי תקיפה לא מזוהים ליד הקונסוליה שלה באירביל שבצפון עיראק. התקיפה אמש הוכיחה כי הזיהוי של התוקפים היה מלא!!

*- בתוך שבועיים תסתיים נסיגת הכוח האמריקאי מאפגניסטן. וישארו רק 650 חיילים שמשימתם תהיה להגן על השגרירות ולעזור לטורקיה לאבטח את שדה התעופה הבין לאומי.

*- 3 מדינות הודיעו על נכונותן לספק לעיראק מערכות הגנה אווירית מתקדמות – סין,קוריאה וצרפת. איראן תעודד זאת.

זאת כמעט הדרך היחידה שלה לחסום את גבולה המערבי מפני תקיפות אוויריות שיגיעו ממערב. או אז תצטרך ישראל להתמודד עם טכנולוגיות צרפתיות או סיניות שהן הרבה יותר מתקדמות מהאיראניות.

*- ביידן לריבלין: לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי.