רשת הרכבות של איחוד האמירויות עושה את דרכה למדבריות המפרץ הפרסי …

באמירות המדברית אבו דאבי, אברהים אל חמאדי בודק את קרונות המטען של רשת הרכבות הראשונה של איחוד האמירויות, ואז נכנס לקטר כדי לבדוק את מערכות הרכבת לפני שהוא מפעיל אותה בכל הכוח.

אל חמאדי הוא נהג הרכבת האמירתית הראשון במדינה עשירה שבבעלותה תוכנית חלל ושתי חברות תעופה ענקיות, אך כעת היא פועלת להשלמת תהליך בניית מערכת הרכבות המסורתית המקשרת בין שבע אמירותיה.

"נדהמתי כשראיתי את הרכבת נוסעת", אמר אל חמאדי, בן 23, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "זה היה משהו חדש שגרם לי לתהות איך למדתי לנהוג בה."

איחוד האמירויות מפורסמת בזכות התשתית המודרנית והשאיפות הטכנולוגיות שלה, ולאחר שהיא הצליחה לשלוח גשושית בדיקה למאדים, היא בנתה את מערכת התחבורה המהירה הראשונה בעולם האמורה לקשר בין הערים דובאי ואבו דאבי.

בסיום הפרוייקט הרכבת "אתיחאד" תשתרע על פני מסילה של 1,200 ק"מ המחברת את כל האמירויות, מגוואיפאת שבאזור אבו דאבי המערבי לאמירות פוג'יירה שבחוף המזרחי, ובשלבים המתקדמים שלה עד ערב הסעודית השכנה. .

התוכנית ארוכת הטווח היא שהרכבת תהיה חלק מרשת רכבות רחבה יותר המקשרת בין כל שש המדינות של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, קטאר, כווית, בחריין ועומאן.

התחרות בין שבע האמירות, שלכל אחת מהן התמחויות ותחומי עניין משלה, הביאה לעיכוב בהשלמת פרויקט הרכבת הארצי, ששלבו הראשון הושק לפני כחמש שנים.

"היה חוסר רצון מצד הממשלה הפדרלית להוציא כספים על פרויקטים של אינטגרציה כלכלית לאומית (…) כמו גם על נושאים מסורתיים של ריבונות ברמת האמירות עצמה", קארן יאנג, חוקרת במכון המזרח התיכון, אמרה ל- AFP.

והיא ממשיכה, "איחוד האמירויות הערביות היא מערכת פדרלית ומרכזית, שסמכותה ומדיניותה הכלכלית והפיתוח באבו דאבי עדיין חדשה יחסית."

– 'מטרות גדולות יותר' –

"פרויקטים של רכבות במסגרת ה- GCC נמצאים בשלב התכנון כבר שנים, והם חלק ממטרות גדולות יותר של סחר ושילוב כלכלי בארגון האזורי של חצי האי ערב", אומר יאנג.

אך אינטגרציה זו נתקלה ב"מספר מכשולים, החל ממדיניות המטבע המשותפת, שעומדת כעת בדיון, וכלה במחלוקת עם קטאר, אשר פגעה בנסיעות ומסחר של האזרחים (…) ".

הסכסוך נמשך יותר משלוש שנים לפני שנפתר בינואר, והוא החל באיחוד האמירויות הערביות, סעודיה, בחריין ומצרים שניתקו את יחסיהן עם קטאר ביוני 2017, על רקע האשמתה בתמיכה בקבוצות קיצוניות ובנקיטת עמדה פרו איראנית על חשבון שכנותיה במפרץ.

פעילות הרכבת מתמקדת כיום בהובלת סחורות, כאשר נתיבים חדשים נבנים דרך ההרים בין דובאי לפוג'ירה, הפרויקט אמור לכלול רכבות נוסעים שיפעלו במהירות של עד 200 קמ"ש.

זה יהווה אלטרנטיבה למערכת הכבישים המהירה באיחוד האמירויות, שרוחבה ,בכמה נתיבים, מגיע ליותר מ -12 נתיבים, ומשמש כלי רכב רבים במדינה שמסתמכת בעיקר על הובלות באמצעות רכבים.

– בטיחות וביטחון –

איחוד האמירויות מקווה שרשת הרכבות תסייע להמשיך לגוון את כלכלתה התלוייה בנפט, במיוחד את אבו דאבי.

"הרכבות היו תמיד מרכיב חיוני בצמיחה הכלכלית, החברתית והאסטרטגית של מדינות העולם", אמר אל חמאדי והוסיף, "זה יתרום לפיתוח תשתיות באזור המערב (של האמירויות), להגברת הביטחון ובטיחות בדרכים וצמצום העומס. "

והוא ממשיך, "פרויקט אלאיתיחאד (עם סיומו) יקשר בין המרכזים המסחריים והתעשייתיים לבין האוכלוסייה."

השלב הראשון של הפרויקט כולל שבע רכבות ו -240 קרונות, וכל רכבת תמשוך עד 110 קרונות כאשר היא עושה את דרכה במדבריות העצומים של המדינה.

בחדר הבקרה באבו דאבי עוברת מאיתא אל רומאיתי, האמירית הראשונה שעוקבת אחר תנועת הרכבות, מתחנה לתחנה תוך צפייה בעשרות מסכים.

אל רומאיתי התחילה לעבוד עם חברת Etihad Rail בשנת 2017, ואומרת שהרצון שלה ללמוד משהו ייחודי, מרגש וחדש הובילה אותה לתעשיית הרכבות.

"הרכבת צומחת מדי יום, ומכיוון שאני משתתפת בפעילות היומיומית, אני יכולה לראות את השפעתה החיובית על תחום התחבורה מנקודת מבט בטיחותית, סביבתית ולוגיסטית", אמרה בת ה -30 לסוכנות הידיעות הצרפתית.

על פי חברת Etihad Rail, נסיעה ברכבת משא מלאה עשויה להחליף 300 משאיות ולהפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ב -70 עד 80 אחוזים.

انطلاق أول قطار اتحادي في الإمارات نهاية العام الحالي .. يربط بين حبشان  والرويس | أخبار الــــوطــن