מומחה לענייני אירן:"אירן יכולה בקלות לנקום בישראל על תקיפתה בסוריה"

העיתון הערבי -אלג'דיד מצטט מומחה לענייני אירן – אבו זיד ג'אבר שאומר כי אירן אינה מתכוונת להגיב צבאית בנקמה על מתקפת כוחות הברית ביום שישי בלילה נגד סוריה, רק במקרה והיו  קרבנות בנפש בקרב כוחותיה על אדמת סוריה.

איש האקדמיה המצרית אמר לסוכנות "ספוטניק"  כי האיומים האירנים בתגובה על המתקפה בסוריה היו בתגובה על התקיפה הישראלית שגרמה להרוגים בקרב כוחותיה בבסיס חיל האוויר הסורי – טי 4 אך את פעולות הנקמה הם לא יוציאו לפועל עכשיו. המומחה המצרי מצביע על כך שאירן מנסה לנהל את ענייניה בסוריה באיזו שהוא סוג של איזון , מצד אחד היא מתואמת היטב עם הצבא הסורי וזאת בנוסף לתאום המדיני-דיפלומטי עם טורקיה ורוסיה.

המומחה לענייני אירן ציין כי המקרה היחיד שידחוף את אירן לתקוף אתרים אמריקאים צבאיים הוא רק במקרה והממשל האמריקאי יפגע באתרים אירנים בסוריה ופגיעה שכזאת לא תעבור ללא תגובה.

המומחה גם אמר כי " הנוכחות הישראלית על גבולה עם סוריה הופך אותה למטרה קלה עבור כל פעולת תגמול אירנית, בין אם על ידי חיזבאללה או על ידי חיילים אירנים השוהים במחנות צבא בסוריה, ואתמול המצב הוכיח זאת לאחר שהאזורים בצפון ישראל נתקפו פניקה מחשש לתגובה אירנית נגד ישראל".

יש לזכור כי בעלות הברית אכן תקפו באופן מבוקר מטרות נשק כימי בסוריה בתגובה על השימוש בנשק כימי בדומא מבלי לפגוע באיזו שהיא מטרה אירנית.

الحرس الثوري الإيراني

כתיבת תגובה