הכסף הגדול מאחורי המתיחות בין ארה"ב ורוסיה בנושא הסורי

בסוף שבוע שעבר ירד מחיר הנפט לאחר שהנשיא טראמפ איים להטיל מכסים נוספים על סין ובכך העלה חששות מהתפרצות מלחמת סחר בין 2 הכלכלות הגדולות בעולם. יום קודם לכן זימן הנשיא טראמפ את פקידי הסחר בממשלו והטיל עליהם להכין תכניות להטיל 100 מיליארד דולר נוספים כמכס על הייבוא מסין.

החוזים העתידיים על  הנפט המתוק-ברנט ירדו ב -0.66% ל -67.88 דולר לחבית, בעוד הנפט הגולמי של WTI ירד ב -0.65% ל -63.13 דולר לחבית.

בעוד ששוקי הנפט חוששים ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין, משקיפים אינם צופים שמחירי הנפט ירדו משמעותית בעקבות נתונים המגיעים מארה"ב, שמראים ירידה במלאי הנפט.

מנהל האנרגיה האמריקני אמר כי מלאי הנפט ירד ב -4.6 מיליון חביות בשבוע שעבר, בהשוואה לציפיות האנליסטים לגידול של 246 אלף חביות.

והנה הגיע מתקפת הגז הקטלני-סארין שעשה משטר אסד על אזרחיו באזור דמשק והפכה את הקערה לאחר שהנשיא טראמפ איים במכה צבאית קשה על סוריה תוך התעלמות בוטה מאיומי הרוסים לשבש כל מתקפה זרה על סוריה אם לא תאמו זאת מראש אתם.

גם הרמזים בארה"ב שעמדות צבא רוסיה הפוגע ללא הרף וללא רחם במטרות אזרחיות בסוריה אינן חסינות מהמכה האמריקאית הצפויה לא הוסיפו להרגעת המתח בעולם.

נהפוך הוא, המתח רק הרקיע לשחקים חדשים מה שגרם למחירי הנפט לעלות מידית , ומחיר חבית נפט נסק ל-70  לחבית. אמנם המחיר ירד זמן מה לאחר מכן אך שב ועלה ככל שמסתבר כי מכה צבאית אמריקאית-צרפתית-אנגלית היא בלתי נמנעת וכי הם מתעלמים לחלוטין מהדרישה הרוסית לתאם זאת עמם אם הם לא רוצים להיתקל במערכת ההגנה האווירית הקשוחה שלהם בסוריה.

ברור לכולם כי כל עליה במחיר הנפט העולמי משמעותה הכנסות נוספות של מיליארדי דולרים לקופות ארה"ב ורוסיה מתוקף היותן גדולי יצואני הנפט בעולם.

מנהיגי המעצמות הגדולות בעולם בהחלט יודעים להוציא מעז -מתוק!!

מחירי הנפט הגבוהים לאחר האיום של שביתות צבאיות בסוריה

כתיבת תגובה