2 אנשי חיזבאללה חוסלו ע"י דאעש ליד מתקן אסטרטגי במזרח סוריה

חמושים לא מזוהים תקפו, ביום שבת, עמדה צבאית משותפת של מיליציית חיזבאללה הלבנונית והכוחות המיוחדים של משטר אסד ליד חוות אל-אג'ראווי – العجراوي (35 ק"מ דרום-מזרחית לשדה התעופה הצבאי אלטבקה – الطبقة) באזור הכפרי הדרומי-מערבי של מחוז א-רקה במזרח סוריה.

רשת החדשות הסורית  "עין אל-פוראט" המקומית ציטטה גורם צבאי יודע דבר שאמר כי ההתקפה ,שהוצאה לפועל לפני יותר מחודש , בוצעה תוך כדי ירי במקלעים והביאה להריגת שני אנשי מיליציית חיזבאללה וארבעה אנשי הכוחות המיוחדים הסורים.

אמצעי התקשורת הסורים ציינו בעבר כי החיזבאללה שולט על שדה התעופה הצבאי הסורי – אלטבקה וזה רק טבעי כי לוחמי עילית , הן הקומנדו הסורי והן מצד כוחות החיזבאללה שומרים בהגנה היקפית נרחבת סביב השדה .

הרשת הסבירה כי לאחר הפיגוע ביקשו אנשי חיזבאללה תגבורת משותפת שתורכב מלוחמי המיליציה והכוחות המיוחדים לפתיחת מסע לסריקת האזור הסמוך לעמדותיהם ולתגבור עמדות הצבא במדבר הסורי (הבאדיה).

ראוי לציין כי כוחות רוסיה ואסד נערכים למערכה אווירית וקרקעית חדשה נגד המדינה האסלאמית (דאעש) בבאדיה הסורית, לאור ההתקפות ההולכות ומתגברות על עמדות כוחות המשטר, מיליציית "ההגנה הלאומית" והמיליציות האיראניות ברחבי העיר שבבדיה הסורית.

יש לציין כי התקיפה הזאת, כה קרוב לאתר בעל חשיבות אסטרטגית לחיזבאללה במזרח סוריה , מעיד כי אכן ההעזה של כוחות דאעש הפועלים באזור היתה רבה , אך עדיין אף גורם לא הסכים להטיל את האחריות על תקיפה זאת על ארגון דאעש.