אירן ממזגת לוחמים שיעים זרים בצבא סוריה לשימור השפעתה בעתיד

לפני כמה חדשים כמה צעקה גדולה בעירק לאחר שראש הממשלה-עבאדי,הנחשב בובה אירנית , החליט למזג בתוך צבא עירק מיליציות אירניות שיעיות הנאמנות בלעדית לאירן. שילובם בצבא עירק נועד לשמר את השפעת אירן בעירק ולפקוח עין שצבא עירק לא הופך להיות עצמאי בהחלטותיו מבלי לקבל אישור אירני מראש.

למרות הזעקות מבית ולמרות מחאה עולמית, מיזוג הכוחות הפכה לעובדה מוגמרת.

כששיטה מסוימת אצל האירנים מצליחה מעל ומעבר לכל ציפיותיהם , האירנים מנסים ליישם זאת גם במקומות אחרים. ומה יותר נכון "לחקות" את אותה שיטה גם בסוריה.

מקורות יודעי דבר בסוריה טוענים כי אירן כבר החלה לשלב לוחמים , ממיליציות שיעיות שהיא הקימה ושלחה להילחם בסוריה, ביחידות עילית של צבא סוריה על מנת לשמר את השפעתה בסוריה.

אירן מבינה כי בעתיד הלא רחוק יגבר עליה לחץ המעצמות ,הן ממערב והן ממזרח, להוציא מסוריה את כל המיליציות ששלחה לשם כדי לאפשר למדינה לחזור למסלול של שיקום אחרי יותר מ-8 שנות מלחמת אזרחים.

אותן מקורות סורים טוענים כי כבר ידוע להם למשל כי לוחמים מחטיבת אלפצ'ל אלעבאס – لواء أبو الفضل العباس השיעית צורפו לסד"כ דיויזיית משמר הרפובליקה של צבא סוריה שבימי שגרה מגינה בלעדית על מוסדות המשטר ובכיריה ברחבי דמשק בלבד. כמו כן הם יודעים כי לוחמים מחטיבת אלחסין –لواء الحسين– השיעית צורפו לסד"כ הלוחמים ביחידות דיויזיה 4 שריון הנחשבת לדיביזה האיכותית ביותר בצבא סוריה ואף היא מגנה על משטר אסד במרחב דמשק.

להוכחת דברם הם הביאו לדוגמה את תעודת החוגר של הלוחם השיעי שהובא מעירק – מוחמד מוצטפא שיבלי ומשרת כיום בדיויזיית משמר הרפובליקה כאילו הוא חייל סורי לכל דבר ועניין.

כתיבת תגובה