מבזקי חדשות ליום 8-6-21 . מתעדכן

*- גילוי מרעיש (אם נכון) באסופת תעודות של ״ארכיון הביטחון הלאומי״ בוושינגטון, ביום השנה ה-40 לתקיפת הכור העיראקי: צרפת הערימה בסתר על סדאם וחיבלה באורניום המועשר שמכרה לו, כדי שלא יוכל להשתמש בו לייצור נשק גרעיני. ביולי 80׳ התריע השגריר לואיס מתל אביב שבגין עלול לפעול נגד הכור. בעקבות ההתרעה – שנשכחה במעבר מקרטר לרייגן – התקיימו שיחות אמריקאיות-צרפתיות, שם סופר שצרפת נקטה ״אמצעי מנע״, הקרנת החומר, לסיכול שימוש צבאי בכור שבנתה לעיראק. אם אכן וביעילות, ההפצצה היתה מיותרת וצדקו מתנגדיה, ביניהם פרס וראשי אמ״ן שגיא והמוסד חופי – אך זאת גם החמצתם המודיעינית. חיזוק לגרסת צרפת: מיטראן, ידידו של פרס, נבחר לנשיא שבועיים לפני הפצצת הכור, עודכן בניטרול החשאי של צבאיות החומר (שכמובן הוסתר מהלקוח העיראקי משיקולים מסחריים ומדיניים) בתקופת קודמו ויריבו הפוליטי וביכה מה שהתבסס לדעתו על ״אי הבנה טראגית״ מצד בגין – אם מתעלמים משיקוליו הפוליטיים.

*- הסעודים רותחים על חמאס
היחסים בין חמאס לבין סעודיה לא היו במיטבם בשנים האחרונות אך נראה כי היום ירדו לשפל. כל זה לאחר שהיום נפגש נציג חמאס בתימן מועאז אבו שמאלה עם בכירי החות'ים הנתמכים על ידי איראן. ברשתות החברתיות מביעים הסעודים זעם גדול על חמאס, מגדירים אותו כארגון טרור שחובר למי שעוין את מדינות ערב. מה שעוד הרתיח את הסעודים היא העובדה שאבו שמאלה העניק מתנה אישית למנהיג החות'ים, מוחמד עלי אלחות'י ואיחל לו בהצלחה במלחמה מול הסעודים. בנוסף הודה אבו שמאלה על מאמצי גיוס הכספים של החות'ים למען הפלסטינים בעזה. יצוין כי לפי מקורות בתימן בפועל הכספים שנאספו בשבועות האחרונים כביכול למען העזתים משמשים למימון מכונת המלחמה של החות'ים. (דורון פסקין)

*- אתמול בערב עתלה תוכנית התחקירים של אלג’זירה ״ما خفي اعظم״ (רב הנסתר על הגלוי) ותעסוק במבצע שומר החומות.

על פי חלק מהפרומואים של אלג’זירה במהלך התוכנית צפוי סגן רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא להופיע בפני התקשורת לראשונה בחייו. כרגע אף גורם אינו יודע איך נראה מרוואן עיסא כולל רוב תושבי רצועת עזה, מה שמעלה את רמת הסקרנות בקרב תושבי רצועת עזה לקראת הערב.

קצת על מרוואן עיסא:
• מרוואן עבד אלכרים עיסא ובכינויו הצבאי אבו אלבראא׳ נולד בשנת 1965 בעיר עזה.
• משפחתו ברחה לעזה בשנת 1948 מכפר בית טימא נמצא דרומית מזרחית לעיר אשקלון.
• התגייס לתנועת חמאס ב-1987 בזמן הקמת התנועה, והתקדם בסולם הדרגות בעז אל- דין אל-קאסם.
• ישב בכלא הישראלי כ-5 שנים, ועוד כ-4 שנים בכלא של הרשות הפלסטינית לאחר פעולת תגמול כנגד תנועת הפתח לאחר רצח יחיא עיאש. השתחרר על ידי הרשות הפלסטינית עם תחילת האינתיפאדה השניה בשנת 2000.
• נפצע בניסיון החיסול בשנת 2004, ונחשב ע"י המודיעין הישראלי כיעד מסוכן ביותר.
• היה אחראי על פיגועים רבים שהתרחשו ברחבי גוש קטיף, ואף ישנם דוחות מודיעין המציינים שהיה האיש שלחץ על הדק במספר פעילויות התקפיות של חמאס.
• היה חלק בלתי נפרד מהצוות של חמאס שדן בחילופי השבויים ״בעסקת שליט״, ובכך התקרב ליחיא סנוואר מנהיג חמאס כיום.
• נבחר לכהן כחבר הלשכה המדינית של חמאס משנת 2012, והיה חלק מבניית הכוח הימי והתת קרקעי של חמאס.
• נהפך לאיש החזק ביותר בגדודי עז א דין אל-קאסם לאחר חיסול אחמד ג׳עברי על ידי ישראל בנובמבר 2012, וביתו נהרס בכלל סבב מאז עופרת יצוקה.

ישנם מספר תמונות בודדות של מרוואן עיסא אך אין תמונה ודאית המראה אותו.
לאחר הבחירות האחרונות להנהגת חמאס, התנועה שיחררה תמונה של מנהיגה ובתמונה מרוואן עיסא נראה עם מסיכה רפואית נגד קורונה.

אך ישנה תמונה שהתפרסמה לא מזמן שנראה מרוואן עיסא לצד אחמד ג׳עברי וצאלח אלערורי, התמונה צולמה כזמן קצת לאחר ״עסקת שליט.

חשוב להדגיש שהערב אם וכאשר יחשף מרוואן עיסא, זהו עוד צעד של חמאס המראה את הזלזול באמרותיהם של גנץ ונתניהו באשר לחיסול בכירי החמאס.

תמונתו של מרוואן עיסא עם מסיכה רפואית, התמונה צולמה במרץ 2021 לאחר הבחירות בחמאס:

(קרדיט : ערוץ הטלגרם אלפורקאן)