סנאטור אמריקני חושף את מה שאמרו מנהיגים ערביים "בסתר" על איראן

סנאטור אמריקני אמר כי מנהיגים ערבים אמרו לו באופן פרטי שהם יתעקשו שיאפשרו להם להעשיר אורניום באותן רמות שהקהילה הבינלאומית מאפשרת לאיראן.

בדברים שדווח על ידי " טיימס ישראל" במהלך ביקורו בירושלים, הסנאטור הרפובליקני של דרום קרוליינה, לינדזי גרהאם, אמר שלשום כי האזור עשוי להתעורר יום אחד לתוכניות העשרת אורניום בכל רחבי המזרח התיכון.

הסנאטור הרפובליקני פגש את ראש ממשלת ישראל המיועד בנימין נתניהו, שתיאר את הסנאטור הרפובליקני כ-"ידיד גדול ", באומרו: " איש לא עשה יותר למען ישראל מאשר אתה. "

גרהם הסכים עם השקפתם של ישראל ושל מספר מדינות המפרץ הערבי בנוגע לחוסר האמון בתוכנית הגרעין האיראנית, וציין שאם "העולם ידבר בקול אחד ויעמוד מול איראן", ניתן יהיה להמנע מהמירוץ לחימוש הגרעיני בהאזור.

לדבריו, "טהרן צריכה לחוש יותר כאב בגלל ההתנהלות הלא נכונה שלה" בנוגע להעשרת האורניום, שהגיעה לרמות שיא בתקופה האחרונה.

איראן וארצות הברית נכנסו למשא ומתן עקיף בבירת אוסטריה וינה, במטרה להציל את הסכם הגרעין ממנו פרש הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2015, הסכם שישראל מתנגדת לו בפומבי.

הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 בין איראן למעצמות הגדולות קובע כי טהראן תורשה להעשיר אורניום בטוהר של לא יותר מ -4 אחוזים בתמורה להסרת הסנקציות הכלכליות על המדינה.

אולם איראן הפרה את ההסכם בהדרגה לאחר שארצות הברית נסוגה באופן חד צדדי והעלתה את רמות העשרת האורניום לדרגת העשרה של 60 אחוזים.

בנוסף, המחוקק הבולט בארה"ב הדגיש כי בארצות הברית יש חששות דו-מפלגתיים מתוכנית הגרעין האיראנית ותמיכתה של טהרן בקבוצות "טרור" באזור.

גרהם אומר שהוא והסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז יפרסמו הודעה בוושינגטון פוסט הקוראים להסכם חלופי להסכם הגרעין המכונה תוכנית הפעולה המשותפת המשותפת.

"זו העמדה הצרפתית, כך שאיראן והערבים יוכלו לקבל את כל האנרגיה הגרעינית שהם רוצים מבנק דלק בינלאומי, מבלי שיאפשרו להם להעשיר במדינות שלהם", הסביר.

הוא ציין כי הפוליטיקאים הישראלים שפגש "התרשמו מאוד" מהרעיון, ואמר כי הוא ומננדז יעבירו את הרעיון לידי ממשל ביידן.

גרהאם מוסיף: "נראה כי איראן מסוגלת להיות נותנת החסות הממלכתית הגדולה ביותר בעולם, ושום דבר לא מרתיע אותה", והוסיף: "נטרול חמאס וחיזבאללה יתקיים בהיעדר תמיכה איראנית".

ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות מערביות אחרות מסווגות ברשימת הטרור שלהן את חמאס השולט ברצועת עזה וחיזבאללה בלבנון.

"בכל הנוגע לאיומים על ביטחון המדינה בישראל, כל הדרכים מובילות לטהרן", המשיך גרהם.

السناتور ليندسي غراهام يأمل في استمرار ترامب زعيما للحزب الجمهوري | القدس  العربي