הספינה הגדולה ביותר של חיל הים האיראני טבעה במפרץ עומאן

הספינה הגדולה ביותר של חיל הים האיראני עלתה באש ומאוחר יותר טבעה, ביום רביעי, במפרץ עומאן בנסיבות מסתוריות, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הרשמיות למחצה.

סוכנויות הידיעות פארס ותסנים אמרו כי המאמצים לא הצליחו להציל את ספינת הסיוע – "חרג" – "خرج" , הנושאת את שם האי, המהווה טרמינל מרכזי לייצוא נפט איראני.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי השריפה החלה בשעה 02:25 שעון מקומי, וכבאים לא הצליחו להכיל אותה, שכן הספינה טבעה ליד נמל ג'אסק האיראני, שנמצא כ -1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן במפרץ עומאן ליד מיצר הורמוז.

ברשתות החברתיות האיראניות הופצו תמונות של מלחים במעילי הצלה שעוזבים את הספינה בזמן שהאש מאחוריהם בערה. הטלוויזיה הממלכתית וסוכנויות הידיעות הרשמיות למחצה ציינו כי "חרג '" הייתה ספינת אימונים.

חרג פעלה כאחת הספינות הבודדות של הצי האיראני המסוגלות לספק אספקה ​​בים לספינות האחרות שלה. היא יכולה גם להרים משאות כבדים ולשמש נקודת שיגור למסוקים. הספינה, תוצרת בריטניה שהוזמנה בשנת 1977, הצטרפה לצי האיראני בשנת 1984 לאחר משא ומתן ממושך בעקבות המהפכה האיראנית בשנת 1979.

טביעת ה-"חרג" היא האסון הימי האחרון של איראן. במהלך תרגיל צבאי איראני בשנת 2020, טיל פגע בטעות בכלי שייט בסמוך לנמל ג'אסק, והרג 19 מלחים ופצע 15 אחרים. גם בשנת 2018 טבעה משחתת חיל הים האיראני בים הכספי.

חיל הים האיראני מודיע על טביעת ספינת אספקה ​​במפרץ עומאן, ללא נפגעים