טביעת מנהל המודיעין האוקראיני לשעבר בחצי האי סיני מעוררת תהיות

הרשויות המצריות הודיעו, ביום שבת, כי מותו של תייר אוקראיני בעיר דהב שבמחוז דרום סיני אינו נושא כל חשד לפלילים.

התביעה הציבורית המצרית מסרה כי קיבלה דיווח מבית החולים המרכזי של דהב אתמול, יום שישי, לפיה התקבלה גופה של אזרח אוקראיני לאחר שטבע, מלווה בחברו – מאותו לאום – שהתלווה אליו במהלך הצלילה שלהם לעומק של ארבעים מטרים. לדבריו הוא הופתע כשהמנוח עלה אל פני המים מהר מדי, וכי הוא ניסה לעצור אותו, מחשש לחייו, אך נכשל.

בהודעתו מסר כי "כשהם הגיעו אל פני הים המנוח הוריד מעליו את מסכת החמצן והוא עדיין היה בחיים, אז חברו ניסה לחלץ אותו, ויחד עם צוללן מצרי אחר הצליחו לפנות אותו לחוף כדי לקבל טיפול מתאים, אך הוא נפטר לאחר שנלקח לבית החולים, וחברו אישר כי הוא לא האשים איש במוות וכי אין מאחורי סיבת המוות שום חשד.

ערוץ "oboz TV" האוקראיני הודיע, בשבת בבוקר, כי מנהל המודיעין האוקראיני לשעבר, ויקטור הפוז, טבע, והערוץ הצביע על כך שהוא מת מחנק בזמן שהתאמן בצלילה במצרים.

התובע המצרי אמר, לטענת ידידו של המנוח ובעל מרכז הצלילה שבציודו השתמש הקורבן, והמאמן שליווה אותם, כי לקורבן היה רישיון בינלאומי המאפשר לו לצלול לעומק מאה מטרים מתחת לפני המים.

במההודעה עולה כי חקירות המשטרה  אישרו כי אין חשד לפלילים במוות.

התביעה המצרית הוסיפה כי לא הבחינה בפצעים גלויים על גופו של הקורבן, וציינה כי צווארו ופניו היו כחולים, הפרשות יצאו מפיו וכתמים אדומים היו על רגליו וגבו.

נמסרה הודעה מתאימה לשגרירות אוקראינה על האירוע ורופא פלילי חתם על תעודת הפטירה, וציוד הצלילה בו השתמש נשלח לבדיקה בחדר הצלילה והפעילויות הימיות בכדי לבדוק אם היה ראוי לצלילה למעמקים אליו הגיע הקורבן.

התביעה המצרית הודיעה לבסוף כי מבחינתה החקירות הסתיימו והתיק נסגר.

أخطر 10 أماكن لرياضة الغوص في العالم - Tops Arabia