אתר "אקסיוס": ראש המוסד ניסה להצטרף לקרן השקעות אמריקאית בעודו בתפקיד

הבוס של סוכנות הריגול בישראל ניהל שיחות פרטיות עם מזכיר האוצר לשעבר סטיבן מנוצ'ין על הצטרפותו לקרן ההשקעות שלו שתעבוד עם מדינות המפרץ, כך מספרים לאתר האינטרנט "אקסיוס" שני גורמים שמכירים את השיחות.

למה זה חשוב: יוסי כהן, מנהל המוסד, פורש בשבוע הבא. אך המקורות הללו אמרו כי הדיונים בינו לבין מנוחין התרחשו עוד כשכיהן בתפקידו הממשלתי, שכלל גם טיפול בקשרי ישראל עם מדינות המפרץ כמו קטאר וסעודיה.

כהן ונציג מנוצ'ין סירבו להגיב כאשר כתב אתר "אקסיוס" פנה אליהם בנוגע לדיונים אלה. גורם ששוחח עם כהן אמר כי לא התקבלה החלטה סופית לגבי הצטרפותו לקרן של מנוצ'ין.

תמונת מצב: קרן מנוצ'ין צפויה לגייס כסף מקרנות עושר ריבוניות של קטאר והאמירויות באזור המפרץ הפרסי המעריכות את שיתוף הפעולה עם מנוצ'ין, על פי גורמים הבקיאים בדיוניהם.

שגריר ארה"ב לשעבר בישראל דייוויד פרידמן דן גם הוא בהצטרפות לקרן מנוצ'ין. פרידמן עבד עם כהן במהלך נשיאות טראמפ בנושאים רבים, כולל יחסי ישראל עם מדינות המפרץ. הם הביאו לשורה של הסכמי נורמליזציה ישירים בין ישראל לכמה מדינות ערביות המכונות יחד "הסכמי אברהם".

התמונה הגדולה: מנוצ'ין וכהן עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם קטאר, איחוד האמירויות הערביות ומדינות מפרץ אחרות במסגרת עבודתם הממשלתית והם נסעו לאזור מספר פעמים.

המוסד עובד בשיתוף פעולה הדוק עם קטאר בשנים האחרונות בנושא עזה. עבודה זו נמשכה במהלך המשבר האחרון, כאשר סוכנות הריגול הישראלית העבירה הודעות לחמאס דרך קטאר.
ישראל אישרה ,ולעתים אף ביקשה ,העברות קטאריות של מאות מיליוני דולרים לעזה שבשליטת חמאס. זה נתן לקטאר השפעה דיפלומטית משמעותית.

Gulf sovereign wealth funds could shed $300bn amid Covid-19 chaos - Arabianbusiness

 

הערה ברקע הסקופ של אתר "אקסיוס" :

אצל מאיר דגן זה לא היה קורה. אין מצב של "המדינה זה אני!".

לראות את מנהיגי ישראל "מעגלים" את פינות החוק (צינון) בעודם בשרות המדינה לא עושה יותר מדיי חשק לציית לחוק אצל מי שמתכנן הן את עתידו הפוליטי והן את עתידו הכלכלי.

שוב ושוב נתקלים האנשים מהשורה , שאין בכוחם לרתום את משאבי המדינה לטובתם , במעשים שהולכים ונהיים "דבר שבשיגרה" אצל מקבלי ההחלטות של מדינת ישראל . נראה כי כבר אין ולו "משבצת" אחת נקיה במנגנוני השלטון שלא מנוצל לרעה וכמעט באופן גלוי.

כולם פשוט "משתינים מהמקפצה" ואין פוצה פה ומצפצף.

עכשיו מובן לכם למה המערכת הפוליטית כה מתאמצת להגביל את כוחו של בית המשפט ?

המחסום האחרון לפני היותינו רפובליקת בננות לתפארת!