רומניה תופסת 1.5 טון הרואין המגיע מאיראן

נראה כי לאחרונה החלה יד נעלמה , יעילה ביותר, לסכל עוד ועוד משלוחמי סמים מהמזרח התיכון ובעיקר מאיראן ,סוריה והחיזבאללה בלבנון המהווים כיום את קוגלומראט הסמים הגדול בעולם העוסק בייצורם ובהפצתם ובפיקוח ממשלתי הממן את פעילויותיו גם ממקור זה.

לאחרונה נתפסו ברחבי העולם מספר משלוחי ענק של סמים שמקורם בחיזבאללה ובסוריה.

הרשויות ברומניה הודיעו, ביום חמישי, כי הם תפסו בנמל קונסטנצה (דרום מזרח) כמעט 1,500 קילוגרמים של הרואין שהוברח מאיראן, באחת הפעולות הגדולות ביותר להברחת סמים אשר סוכלו בשנים האחרונות במדינה חברה באיחוד האירופאי.

משרד התביעה הציבורי ברומניה, שהתמחה במאבק במאפיה, אמר בהצהרה כי משקל משלוח ההרואין שנתפס הסתכם ב -1452 ק"ג והוסתר במיכל משלוח מלא בחומרי בניין, דבר המצביע על כך שהיעד הסופי של תרופה זו היה במערב אירופה ושוויה מוערך בכ 45 מיליון יורו אם היא תימכר בשוק השחור הקמעונאי.

"מדובר בתפיסה היסטורית, שהיא התפיסה השניה בגודלה באיחוד האירופי בשנים האחרונות", הוסיפה ההודעה.

בפברואר תפסה משטרת הולנד 1.5 טון הרואין בנמל רוטרדם.

משטרת רומניה מצידה הודיעה כי "פשיטות התקיימו ביום רביעי וחמישי ברומניה ובשתי מדינות במערב אירופה, ותשעה חברי הרשת , רומנים וזרים, נעצרו. הם נחקרים כעת במסגרת חֲקִירָה."

המשטרה הרומנית הצהירה כי תפיסת המשלוח הזה בוצעה במשותף עם הרשויות השיפוטיות של מדינות רבות, כולל הונגריה, אוסטריה, גרמניה, הולנד וצרפת, ובתמיכת המשטרה האירופית "יורופול" והסוכנות האירופית למען שיתוף פעולה שיפוטי בעניינים פליליים "יורוגסט".

السلطات الإيطالية تضبط شحنة هيروين قادمة من إيران | ساتل نيوز