יוניפי"ל טוען לשליטה במצב בדרום לבנון אך רומז מפני אפשרות הסלמה

בעקבות הירי הרצוף של המיליציות הפלשתיניות , באישור החיזבאללה, בימים האחרונים, משטח לבנון לעבר צפון ישראל והחשש מפני מהלומה ישיראלית נרחבת בתגובה, ראה מפקד יוניפי"ל צורך לצאת בהצהרה שתיתן לצדדים , ובמיוחד לישראל, את התחושה כי האו"ם עדיין שולט על גבול ישראל לבנון וכי הם מסוגלים ויכולים לכפות שקט באזור מבלי שישראל תצטרך לערוך "מפגן שרירים מעופף".

מפקד כוח יוניפי"ל בלבנון הגנרל סטפאנו דה קול יצא אתמול בהצהרה כדלקמן –

"בימים האחרונים התרחשו כמה תקריות חמורות מעבר לקו הכחול. ארועים אלה כללו רקטות ששוגרו מלבנון לישראל, שגררו ירי ארטילריה בתגובה על ידי צה"ל בתוך אזור הפעילות של יוניפי"ל.

אמנם ראינו 15 שנים של יציבות יחסית, אך ארועים אלה מראים שאיננו יכולים עוד לקבל את המצב שהיה כמובן מאליו.

יוניפי"ל הפעילה את כל המנגנונים שלה כדי להכיל את הארועים הללו ולמנוע הסלמה נוספת. הצדדים נענו עד כה לקריאותיי לריסון, וזה עזר ליוניפי"ל להתערב בשטח ולהפעיל את ערוצי הקשר שלנו בכל פעם שאנחנו מאותגרים באזור הפעולה שלנו, בדרום לבנון.

הפסקת הלחימה החזיקה במידה רבה, למרות התנודתיות האזורית, והדבר תרם היטב לבנוני של כל הצדדים. אנחנו, יוניפיל והצדדים, בהחלט לא יכולים לאפשר שום פעולות העלולות לסכן זאת.

אני פונה לצדדים לנקוט בריסון מירבי ולהמשיך בקשר הדוק עם יוניפי"ל כדי להפחית את המתח, למנוע הסלמה ולהימנע מפעולות חד צדדיות בתקופה כהרגישה מאוד בעת הזאת . "

לאחר הצהרתו של מפקד כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון אתמול בלילה ,מספר דיפלוטים מהפרלמנט הלבנוני יצאו באזהרה ברורה לממשלת לבנון מפני השלכות המשך הירי של רקטות מאזורי הגבול בלבנון וההפצצה הישראלית בתגובה ,העלולים לשנות את היציבות בדרום .

הצהרת יוניפי"ל אתמול , שונה מההצהרות הקודמות ומרמזת לבאות על התכנות להסלמה והגברת המתיחות באזור מצד בעלי אינטרסים שאינם מקובלים ע"י ממשלת לבנון .

החיזבאללה אמור לדעת כי ישראל רואה בו כתובת לכל אירוע עויין כלפיה מכיוון אדמת לבנון והיא תגבה ממנו מחיר כאשר תאלץ להגיב.

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב