איראן מכשירה מערך מחסנים חדש להסתרת סד"כ הטילים שלה בסוריה

לאור ההתקפות האוויריות הישראליות החוזרות ונשנות על אתרי המיליציות האיראניות בצפון ומזרח סוריה ,ולעיתים בדרומה ובמערבה , מיליציות אלה חשות סכנה מתמדת, במיוחד אלה שיש בהן מחסני נשק ותחמושת, שאיראן, בת בריתה של משטר אסד, הביאה לסוריה במטרה להילחם במורדים.

לאחרונה התפשטו דיווחים כי המיליציות איראניות החלו לנקוט שיטה חדשה במטרה להגן על הארסנל הצבאי שלהן, ובמיוחד על טילים, בנוסף להגנה על הסמים, שהם מקור ההכנסה העיקרי שלהם, מכל תקיפה אווירית, בין אם ישראלית ובין אם אחרת.

תעלות מבוצרות ומוסוות
רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" מסרה בדו"ח שפורסם באתר האינטרנט הרשמי שלה כי "הכוחות האיראניים והמיליציות המסונפות אליה החלו להעביר כמויות גדולות של כלי נשק למחסנים חדשים ליד האתר הארכיאולוגי בעיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור, ולאחסן אותם בתעלות וחדרי בטון מוסווים, כחלק מטקטיקה חדשה להגן עליהם מפני תקיפות אוויריות, כאשר מיליציית "אבו אל-פאדל אל-עבאס" של משמרות המהפכה האיראניים העבירה כמויות גדולות של טילים לטווח קצר ובינוני ,תחמושת וטילים, אותם הם הביאו לסוריה בחודשים האחרונים, למחסנים החדשים שלהם. "

על פי הערוץ, מיליציות איראניות פעלו לאחרונה להכנסת 4 משאיות עמוסות נשק כבד, כולל טילים לטווח קצר ובינוני, דרך מעבר "אל-סכאכ" (פסי הרכבת) הבלתי חוקי הסמוך לעיר הגבול אלבוכמאל עם עירק, ושתי משאיות פרקו את תכולתן  במחסני המיליציה האפגנית (Fatemiyoun) באזור עייאש שבאזור הכפרי המערבי של דיר א-זור, שתי המשאיות האחרות המשיכו את דרכן לעבר אתרי המיליציה באזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה, באמצעות משאיות להובלת ירקות ופירות על מנת להסוות את תנועותיהן.

מיליציות איראן מפזרות את מחסניהן
עבדאללה ז ', אחד האנשים העוקבים אחר תנועת המיליציות האיראניות בדיר א-זור, אמר לרשת הטלויזיה הסורית – "אווריינט נט " כי " המיליציות האיראניות מפזרות את הנשק ומסתירות אותם במפקדות ובמחסנים, שם מוקצה מקום הן לנשק והן לסמים.

הכתב מציין כי איחסון הסמים נעשה באתרים בתוך העיר דיר א-זור עצמה, "בהתחשב בכך שהמיליציות מקדישות תשומת לב רבה יותר לסמים מאשר לנשק."

הוא הוסיף: "מרבית מחסני הסמים המשתייכים למיליציות ממוקמים בשכונות אל-ג'ורה והרבאש בעיר דיר א-זור, בנוסף למחסנים אחרים באל-מיידין ובאלבוקמאל. כמו כן ישנם מחסנים הממוקמים בין בתים אזרחיים בערים חאלב. , דמשק, דיר א-זור, והאזור המדברי של מחוז חמה המזרחי.

בנושא המחסנים החדשים, עבדאללה הדגיש כי הם ממוקמים ברובם בבאדיה (המדבר שבמזרח סוריה), ונבנו מתחת לאדמה מבטון מזוין, עם מעברים המחברים בין המחסנים של אזור אחד עם האזור השכן, כדי להקל על התנועה. מחסנים אלו כוסו בעפר כדי לא להיחשף לאמצעי תצפית מלמעלה.

מחסנים אלו פוזרו באזורים ריקים מאדם שנמצאים בתוך משולש שבין הערים דיר א זור – א רקה – ופלמירה.

על פי אותו גורם, איראן מסתמכת על מיליציית אלחשד אלשעבי העירקית המשנעת נשק לסוריה, ותהליך המסירה מתבצע לרוב בגבול (סוריה – עירק) או דרך מפגש בין מיליציית אלחשד  לבין המיליציה הקולטת בנקודות בתוך השטחים העירקיים סמוך לגבול.

إيران تكشف عن ترسانة صورايخ مخبأة تحت الأرض | أخبار DW عربية | أخبار عاجلة  ووجهات نظر من جميع أنحاء العالم | DW | 15.10.2015