ירדן מצליחה שוב לסכל משלוח ענק של סמים שהגיע מסוריה והחיזבאללה

צבא ירדן הודיע ​​כי סיכל מבצע להברחת משלוח סמים עצום שהגיע משטח סוריה, מהאזור הנשלט על ידי מיליציית חיזבאללה הלבנונית, אזור המהווה שטח לקידום והברחת סמים לעבר המדינות השכנות, עם עזרת בת בריתה, מיליציית אסד.

גורם צבאי רשמי בכוחות הצבא הירדניים אמר בהצהרה רשמית כי הפיקוד הצבאי הצפוני בירדן "סיכל, באחת מחזיתותיו, ניסיון להבריח נשק וכמות גדולה של סמים באמצעות חדירת אחד עשר אנשים מסוריה לירדן בניסיון הנחשב לגדול מזה חודשים. "

המקור גילה כי לאחר סריקת האזור, נתפסו מספר כלי נשק, (1,307,665) כדורי קפטגון ו (2,100) כדורי Larica, תוך ציון כי שלושה אנשים נהרגו, שניים נפצעו ונעצרו, ושישה אחרים נסוגו לשטח סוריה .

חיזבאללה עומד מאחורי המבצע
בשלב זה, רשתות מקומיות בא-סווידה הצביעו על כך שהמבצע הביא להרג של שלושה מחברי מיליציית חיזבאללה הלבנונית, מה שחושף כי למעשה המיליציה הלבנונית עומדת מאחורי מבצע ההברחה, במיוחד מכיוון שמקורות פרטיים מא-סווידה אישרו קודם לכן לרשת אוריינט נט כי חיזבאללה הלבנוני עומד מאחורי פעולות סחר בסמים וכנופיות חטיפה באזור הדרום, במיוחד בא-סוויידה, ובמיוחד במבצע האחרון.

המקורות הסבירו: "כל כנופיות הסחר בסמים במחוזות א-סווידה ודרעא שייכות למיליציית חיזבאללה הלבנונית שהקימו רשת גדולה המאויישת בתושבי הדרום, החל מאזור לג'את באזור הכפרי של מחוז דארעא עד מדרום לסווידה ודרעא, והמשימה של רשת זו היא הובלת סמים מאזור בעלבק (מעוז חיזבאללה) הלבנוני לא-סווידה, הפצת חלק מהם באזור, ואז העברת החלק הארי ל מעבר אלגבול ירדן.

נפת א-סווידא עדה להתפשטות נרחבת של כנופיות הממומנות על ידי מיליציית חיזבאללה בשיתוף פעולה עם סניף הביטחון הצבאי של מיליציית אסד, שהקלו על כניסתם לאזור בשנים האחרונות, וא-סווידה הפך למוקד לחטיפות. , הריגה וקידום סמים עקב המיליציות, כך מאשים העם.

צבא ירדן הודיע ​​במהלך החודשים האחרונים כי סיכל שתי ניסיונות להבריח כמויות סמים מסוריה, באחת מאותן פעולות נתפסו כ- 409 סוליות חשיש ו -36 אלף ו -335 כדורים נרקוטיים מסוג לריקה, שהועברו לרשויות המוסמכות, בעוד שבשנייה נתפסו כ- (1942) חבילות חשיש, (19500) כדורי קפטגון וחבילה קטנה של סם הקריסטל הנרקוטי. "
לאחרונה, התגברו משלוחי סמים מוברחים מהאזורים הנשלטים על ידי מיליציות אסד וחיזבאללה למדינות ערב והמערב , בעיקר משלוח הרימונים שהרשויות הסעודיות עצרו לפני כשבועיים ושהגיע מלבנון, והביא לכך שהממלכה עצרה את יבוא הפירות והירקות משטח לבנון.