הכתובת שעל הקיר:המלחמה בין אירן וישראל מתקרבת יחד עם מלחמה בלבנון

זאת הכותרת שהנפיק אתר חדשות לבנוני – "לבנון 24" – בדיווח הנרחב שלו  על הכתבה החדשה ב-"פייננשל  טיימס" בו מזהיר העיתונאי -דיויד גרדנר – מפני עימות צבאי הולך ומתקרב בין אירן וישראל מצד אחד, ועל אדמת סוריה בין מדינות נאט"ו וטורקיה וארה"ב ובין רוסיה ובעלות בריתה,וזאת על סמך האירועים האחרונים במזרח התיכון.

גארדנר מדגיש גם את האפשרות כי לאור הלקח שלמדו המעצמות במהלך המלחמה הקרה לא מן הנמנע שהם יפעלו דרך מדינות הפרוקסי שלהם ,אך זה כלל לא ברור לאור האישיות של מנהיגי המעצמות פוטין וטראמפ.

בעיניים מפרציות, ירי מתמשך ובלתי ניתן לעצירה של טילים ארוכי הטווח על ידי החות'ים לעבר סעודיה וגרימת קרבנות בנפש ,למרות השקעות של עשרות מיליארדי דולרים בלחימה בתימן , מביא אותם למסקנה אולי פעולה ישירה נגד אירן , העומדת מאחורי החות'ים, יביא לתוצאות טובות יותר.

גארדנר הזכיר את דברי ראש ממשלת ישראל בוועידה הביטחונית במינכן  כי ישראל תפעל ישירות נגד אירן ,אם תצטרך,כדי למנוע ממנה הקמת חזת חדשה בסוריה, ואומר כי דברים אלו "מבשרים" אפשרות מלחמה חדשה שתגרור את כל האזור למערכה מדממת במיוחד.

הכתב גם מצטט את דברי היועץ לביטחון לאומי האמריקאי- מקמאסטר שאמר אף הוא במינכן כי "אנו מאמינים כי הגיע הזמן לפעול נגד איראן" . 

גארדנר גם מביא את תשובתה של אירן לאיומו של נתניהו שאמרה כי היא תגיב על כל פעולה התקפית נגדה בכל רחבי האזור והיא תהיה תגובה נרחבת מאוד .

כמו כן ביקור של 2 מפקדים בכירים עירקים ליד גבול ישראל בדרום לבנון ,יחד עם שליחת הכטב"מ האירני לעבר הגולן הישראלי והפלת מטוס האפ-16 הישראלי בגליל יכולים להביא לפרוץ מלחמה קטלנית מתוך "חישובים מוטעים" גרידא,בין אירן וישראל.

 

כתיבת תגובה