שר החוץ הצרפתי מזהיר מפני "התאבדות כללית" בלבנון

ביום שישי איים שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן מביירות להטיל סנקציות נוספות על בכירים בממשל הלבנוני כדי למנוע "התאבדות כללית", כאשר הצדדים הנוגעים בדבר לא יצליחו להקים ממשלה שתבצע רפורמות קיצוניות כדי לעצור את הקריסה הכלכלית הממושכת.

"זה ממש דחוף למצוא דרך לצאת מהמבוי הסתום הפוליטי הנוכחי", אמר לה דריאן בהצהרותיו לעיתונאים יום לאחר סדרת פגישות שערך בביירות, בעיקר עם נשיא הרפובליקה, נשיא הפרלמנט וראש הממשלה.

הוא סובר כי "עד היום השחקנים הפוליטיים לא עמדו באחריותם ולא החלו לעבוד ברצינות כדי שהמדינה תתאושש במהירות", והזהיר כי " אלא אם כן הם ינהגו באחריות עכשיו … עליהם לשאת בתוצאות של כישלון זה."

במשך חודשים הובילה צרפת לחץ בינלאומי להקמת ממשלה של טכנוקראטים, שלא נשאה פרי בגלל חילוקי דעות פוליטיים ומחלוקת ביחס לחלוקת עמדות הכוח. ביום שישי האשים לה דריאן את הבכירים ב"הובלת המדינה למוות ". "אני כאן במיוחד כדי למנוע התאבדות כללית מסוג זה, שמאורגן על ידי כמה אנשי ממשל בכירים," אמר.

בניסיון להגביר את הלחץ על הדרג הפוליטי, צרפת הטילה בחודש שעבר מגבלות על כניסתם של בכירים מלבנון, שהיא רואה כאחראים לקיפאון ולשחיתות הפוליטית. זהות הדמויות או המגבלות שהטילה צרפת טרם נחשפו.

לה דריאן איים שאם מצב הקיפאון יימשך, יתכן שניתן יהיה "להדק או להרחיב אמצעים אלה" כדי להשפיע על גורמים אחרים, מבלי להזכיר את שמם. "אפשר להוסיף את זה עם כלי לחץ העומדים לרשות האיחוד האירופי", אמר.

 

השר הצרפתי הדגיש כי "על הפקידים הלבנוניים להחליט אם הם רוצים לצאת מהמבוי הסתום אליו הגיעו."

הקהילה הבינלאומית דרשה מלבנון, במיוחד מאז הפצצת נמל ביירות ברביעי באוגוסט, לבצע רפורמות דחופות כדי להשיג את התמיכה הכספית הנחוצה להוצאתה ממעגל הקריסה הכלכלית ממנה היא סובלת יותר שנה וחצי.

עם זאת, כתשעה חודשים לאחר התפטרות ממשלתו של חסן דיאב בעקבות הפיצוץ בנמל, ולמרות כובד הקריסה הכלכלית והלחץ הבינלאומי, ראש הממשלה המיועד סעד חרירי לא הצליח להקים ממשלה, בגלל סכסוך "מכסות" עם המפללגה הפטריוטית החופשית, תנועה, בראשות נשיא לבנון מישל עאון.

לממשלה לוקח ,לעיתים, חודשים כדי לקום בגלל חילוקי דעות פוליטיים חריפים ומחלוקת באשר לחלוקת עמדות הכוח בין המפלגות. אך הקריסה הכלכלית שהוחמרה בעקבות הפיצוץ בנמל וההתמודדות עם נגיף קורונה, הם גורמים שאינם מאפשרים דחייה נוספת

נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר בלבנון פעמיים מאז שהתפוצץ הנמל וחזר על דרישות הכוחות הפוליטיים להקים ממשלה שתבצע רפורמה. בספטמבר הודיע ​​על יוזמה, שלדבריו ,כל הכוחות הפוליטיים הסכימו וקבעו כי יקימו את הממשלה תוך שבועיים.

 

بوابة الوسط | #عاجل | وسائل إعلام فرنسية: وزير الخارجية الفرنسي جان إيف  لودريان خالَطَ مصابا بفيروس #كورونا ودخل إلى حجر صحي #الوسط