חברי הקונגרס קוראים להפחית את הסיוע הצבאי למצרים: ממשלת סיסי מתעלמת

קהיר שומרת על שתיקה בכל הנוגע למכתב ששלחו 10 מחברי הקונגרס האמריקני לוועדת המשנה של הבית, המקצה כספים לגופים זרים ולתוכניות נלוות, ובו הם מבקשים להפחית את הסיוע הצבאי למצרים, אלא אם כן יתקיימו תנאי זכויות אדם בסיסיים.

עשרה מחברי הקונגרס האמריקני קראו להפחית את הסיוע הצבאי בהדרגה מדי שנה ולהחמיר את הדרישות לתנאי זכויות האדם, אלא אם כן נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יפסיק את שיטות הדיכוי שלו.

עשרת הצירים הציעו לקזז 75 מיליון דולר מ -300 מיליון הדולר ,שהם היקף הכספים הנזילים ,שמשלמת ממשלת ארה"ב כחלק מהסיוע הצבאי למצרים, המוערך בכמיליארד ו -300 מיליון דולר.

הצירים אמרו, במכתבם, כי לאחר ניכוי 75 מיליון דולר, על ממשלת מצרים יהיה לפקח על אופן ההוצאה של הסכום הנותר, ואם היא לא תעמוד בתנאי זכויות האדם, ינוכו עוד 75 מיליון דולר בשנה הבאה, וכך הלאה.

המכתב התייחס לדיכוי שנוהגת ממשלתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי, וכי מספר העצורים הפוליטיים בבתי הכלא במצרים כבר מגיע ל -60,000.

ב- 17 ביוני 2014 הגיש הסנאט האמריקני הצעה להפחית את הסיוע הצבאי של ארה"ב למצרים, מ -1.3 מיליארד דולר בשנה למיליארד דולר בלבד, וכן להפחית את הסיוע הכלכלי מ -250 מיליון ל -150 מיליון דולר. הקונגרס האמריקני ( בית הנבחרים) שמר על יציבות הסיוע הצבאי ברמה של 1.3 מיליארד דולר בשנה, אך הפחית את הסיוע הכלכלי ב -50 מיליון דולר שהתייצב על 200 מיליון דולר בשנה בלבד.

الكونغرس الأمريكي يتجاهل لأول مرة فيتو أوباما - RT Arabic