חוסל האחראי על אבטחת תנועת שיירות הנשק האיראני מעיראק לסוריה

מפקד במשמרות המהפכה האיראנים, המכונה "אבו זינאב אל-אפגני", מפקד מיליציית פאטמיון האפגנית, נהרג יחד עם אחד מחבריו ואחרים שהיו איתם נפצעו, לאחר חצות ביום רביעי, כתוצאה מחיסול ממוקד. מכוניתו הותקפה עם טיל מונחה ששוגר מכלי טייס לא מאוייש של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, בעיירה אל-סיאל –  السيال , צפונית לעיר המחוז אלבוכמאל.

גורם צבאי אמר כי כלי טייס של הקואליציה הבינלאומית תקף את מכוניתו של המנהיג "אבו זינאב" בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר, מה שהוביל למותו  במקום יחד עם אחד מחבריו . שניים מהמלווים נפצעו קשה ונלקחו לבית החולים האיראני אל-קודס, וגופות ההרוגים הועברו לאדמת עירק דרך מעבר מסילת הרכבת הנמצא בשליטה איראנית ליד אלבוקמאל.

המקור ציין כי מבצע חיסול היעד התרחש לאחר ששיירת המפקד "אבו זינאב אל-אפגני" זוהתה בזמן שהיא נעה בין המפקדות האיראניות בכפר אל-סיאל. יש לציין כי כמעט עשר מהמפקדות פונו מיושביהן על ידי המיליציות האיראניות לפני מספר ימים כתוצאה מחשיפתן לתקיפות מהאוויר של הקואליציה הבינלאומית.

אבו זינאב אל-אפגני נחשב לאדם האחראי הבכיר על חימוש המיליציה ועל הפיקוח על העברת הנשק מאיראן לסוריה דרך שטח עיראק, והמפקד של מפקדת "המרובע הביטחוני" האפגנית.

ראוי לציין כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית תקפו את המיליציות האיראניות בכפר אל-סיאל לפני מספר ימים והרגו שלושה איראנים ואחד מקציני המשמר הרפובליקני כתוצאה מתקיפת מכוניתם, לאחר עימות מזוין עם המיליציה הכורדים עקב סכסוך על כסף עבור סחורות מוברחות בין שני הצדדים והמיליציות השתמשו בכלי נשק כבדים וארטילריה בעימות מה שהביא את המיליציות הכורדיות לקרוא לעזרה את כוחות הקואליציה הבינלאומית.

ביניהם המנהיג אבו זינאב אל-אפגני. מספר אנשי מיליציה של פאטמיון נהרגו ואחרים נפצעו מצפון לאלבו כמאל.