איראן- שיתוף פעולה עם סעודיה חשוב להבטחת הביטחון והיציבות באזור

איראן מברכת על הצהרותיו של מוחמד בן סלמאן ומאשרת:" שיתוף פעולה סעודי ואיראני חשוב להבטחת הביטחון והיציבות באזור".

לאחר הצהרותיו של נסיך הכתר הסעודי על איראן לפני יומיים, הודיע ​​משרד החוץ האיראני כי טהרן מברכת על הצהרותיו של הנסיך מוחמד בן סלמאן על היחסים עם איראן.

"ריאד וטהראן יכולות לאמץ דיאלוג בונה ולהתגבר על חילוקי דעות", אמר היום, חמישי, 29 באפריל 2021, דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזדה.

חטיבזדה הדגיש גם כי "ערב הסעודית ואיראן הן מדינות חשובות בעולם האסלאם."

לכך הדגיש כי "שיתוף פעולה סעודי ואיראני חשוב להבטחת הביטחון והיציבות באזור."

ראוי לציין כי נסיך הכתר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, אישר בראיון טלוויזיה ששודר ביום שלישי כי סעודיה רואה באיראן כמדינה שכנה, מה שמעיד כי ריאד שואפת ליצור עמה קשרים טובים, אך הבעיה היא בהתנהגות השלילית של טהראן, בין אם באמצעות תוכנית הגרעין שלה או תמיכה במיליציות שמחוץ לחוק.

הנסיך מוחמד בן סלמאן בן עבדולזיז, נסיך הכתר, סגן ראש הממשלה ושר הביטחון בסעודיה, אישר ביום שלישי, 27 באפריל 2021, כי הממלכה שואפת לכונן "יחסים מכובדים" עם איראן.
"בסופו של דבר איראן היא מדינה שכנה, וכל מה שאנחנו שואפים אליו הוא לקיים יחסים טובים ומכובדים עם איראן", אמר נסיך הכתר בראיון לערוץ "סעודי".
הוא הוסיף, "איננו רוצים שמצבה של איראן יהיה קשה, נהפוך הוא, אנו רוצים שאיראן תגדל ויהיו לה אינטרסים ,ממש כמו לסעודיה, לדחוף את האזור והעולם לצמוח ולשגשג."
הוא המשיך, "הבעיה שלנו היא בהתנהגות השלילית של איראן, בין אם בקיום תוכנית הגרעין שלה ובין אם בתמיכתה במיליציות הנמצאות מחוץ לחוק במדינות מסוימות באזור או בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה."

 

Analysis: How Saudi Arabia and Iran became rivals | Iraq News | Al Jazeera