סקר חדש על שביעות הרצון של הבריטים מבני משפחת המלוכה לאחר מות פיליפ

סקר על שביעות הרצון של הבריטים מבני משפחת המלוכה, הראשון מאז מותו של הנסיך פיליפ, מציב את המלכה אליזבת השנייה במקום הראשון עם 85 אחוז ואחריה הנסיך וויליאם עם 80 אחוז ורעייתו הדוכסית קייט עם 78 אחוז.

הנסיך צ'רלס מקבל 58 אחוז, עלייה של תשעה אחוזים לעומת החודש שעבר, וגם אחיו הצעיר, הנסיך אדוארד, רשם זינוק מרשים של 13 אחוז ועומד על 54 אחוז. גם הדוכסית קמילה שיפרה את מצבה והיא זוכה ל-43 אחוז, עלייה של ארבעה אחוזים, לעומת 42 אחוז שאינם שבעי רצון ממנה, ירידה מקבילה של ארבעה אחוזים.

היחידים מבני המשפחה שלא רשמו שיפור בשביעות הרצון הם המרואיינים המפורסמים של אופרה ווינפרי – הנסיך הארי עם 49 אחוז שאינם מרוצים (עלייה של אחוז) מול 43 אחוז שמרוצים (ירידה של שני אחוזים), בעוד שרעייתו הדוכסית מייגן זוכה רק ל-29 אחוז (ירידה של שני אחוזים) לעומת 61 אחוז שלא מרוצים (עלייה של שלושה אחוזים).

64 אחוז מהנשאלים אמרו שהם רוצים שהמלכה, שציינה את יום הולדתה ה-95 בשבוע שעבר, תישאר על כס המלוכה עד יומה האחרון ורק 19 אחוז תמכו בפרישתה. בשאלה מי צריך לרשת אותה, אמרו 37 אחוז כי זה צריך להיות יורש העצר, הנסיך צ'רלס, בעוד ש-34 אחוז הצביעו על הנסיך וויליאם ו-17 אחוז אמרו שיש לבטל את המלוכה אחרי המלכה אליזבת. לשם השוואה, בסקר בנובמבר 2019, וויליאם קיבל 38 אחוז ואביו 36 אחוז.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי