תוניסיה: גילוי זן חדש של קורונה שמקורו עדיין לא מזוהה

הוועדה המדעית למאבק בקורונה עשויה לנקוט בצעדים חדשים, כולל אפשרות לסגור גבולות או להטיל סגר מקיף בתוניסיה.

שר הבריאות של תוניסיה, פאוזי אל-מהדי, אישר, ביום שישי, את גילויו של זן חדש של נגיף הקורונה, "שלא מוכר ולא ידוע מקורו", כלשונו, והדגיש כי זה "לא הברזילאי, לא דרום אפריקאי ולא הזן הבריטי."

הדוברת הרשמית של הוועדה המדעית למאבק בקורונה, ג'לילה בן חליל, אישרה בהצהרה לאל-ערביה כי הוועדה המדעית למאבק בקורונה תיפגש כדי להעריך את המצב הבריאותי ולנקוט אמצעים חדשים, כולל אפשרות לסגירת גבולות ולא לשלול הטלת סגר מקיף בתוניסיה.

אתמול, חמישי, אמר חבר הוועדה המדעית לסוכנות הידיעות רויטרס כי יכולתם של מחלקות החייאה בבתי חולים ציבוריים ופרטיים בתוניסיה הגיעה למקסימום , וכי מערכת הבריאות במדינה נמצאת על סף קריסה עם התפשטות מהירה של הזן הבריטי של נגיף הקורונה.

ד"ר אמנוללה אל-מסאדי הוסיף כי הוועדה המדעית בוחנת את כל ההצעות על מנת להציגן בפני הממשלה, כולל ההצעה לסגור את הגבולות מחשש להתפשטות הזן הברזילאי והזן הדרום אפריקני של נגיף קורונה.

ביום שבת האחרון החליטו שלטונות תוניסיה להפסיק את השיעורים בכל בתי הספר והמוסדות העל-יסודיים ולאמץ חינוך מרחוק באוניברסיטאות במטרה להילחם בחזרתוו של נגיף הקוביד 19 במדינה.

דוברת הממשלה חסנה בן סולימאן אמרה במסיבת עיתונאים כי החלטה זו, תהיה בתוקף בין התאריכים 18-30 באפריל, "כוללת חינוך יסודי ותיכוני ומכונים, ומוסדות השכלה גבוהה".

הוועדה המדעית אישרה גם במהלך הפגישה שהתקיימה ביום שבת במטה הממשלה "איסור תנועה על מכוניות ותחבורה משבע בערב (18:00 GMT) עד חמש בבוקר (04:00 GMT)". למעט מקרי חירום, לדברי בן סולימאן.

من تونس