מומחה צבאי:חשיבותה של מערכת ההגנ"א Bavar 373 שהופעלה באופן רשמי באירן

מקור איראני: מערכת ההגנה של Bavar 373 הופעלה באופן רשמי, לדברי מפקד ההגנה האווירית במערב איראן, מערכת זו תפעל תחילה באזור אחד ואחר כך באזורים אחרים באיראן.

Bavar-373 : next generation – Military Studies and Analysis Institute | MSAI

הכניסה לשירות של מערכת נ"מ זו היא בעלת חשיבות אסטרטגית בכמה היבטים:

*- על פי טווח הגילוי של 450 ק"מ ו -250 ק"מ לפגיעה ביעדי טיסה, הגנה זו, אם היא מותקנת באזורי גבול, במיוחד באיי המפרץ הפרסי, יכולה להגיע לכווית, איחוד האמירויות הערביות, לכסות באופן מלא את בחריין וקטאר. במילים אחרות, המטוסים של מדינות אלה או ארצות הברית יכולים להפגע ממערכת ההגנ"א הזו מפני טילים ברגע שהם ימריאו מבסיסים כמו אל-זפרה, אל-אדייד, עלי סאלם וכו '.

*- הגיאוגרפיה של דרום המפרץ הפרסי היא מדברית לחלוטין וחסרת מאפיינים טבעיים כמו הרים ו"כתמים" עיוורים למכ"ם וניתן לצפות בהם בקלות באמצעות מכ"מים איראניים לטווח ארוך.
*- היקף ההשפעה והיירוט של הרפובליקה האיסלאמית על מדינות ערב במפרץ הפרסי יגדל והשפעת כוחם האווירי שאותו התכוונו לאזן עם איראן ברכישות מערביות נרחבות תפחת מאוד.

*- חמקנים אמריקאיים וישראלים מתקדמים כמו ה- F35 יצטרכו לתדלק על ידי מכלית כדי לפעול כנגד מטרות בעומק איראן במיוחד מדרום, דרום-מערב ודרום-מזרח שבלעדיהן הם לא יוכלו לפעול בקנה מידה גדול.

*- בהנחה כי להגנת איראן אין יכולת ליירט את ה- F35 (לטענת כמה מומחים איראניים כן ניתן), אך היא יכולה לכוון בקלות למטוסי תדלוק, ומיכליות, אלה חייבות להיות רחוק מגבולות איראן למען ביטחונן, ואם זה יקרה זה יגרום למטוסי המערב הדור החמישי לתדלק במרחק רב מאוד ולא להיות מסוגלים לטוס בחזרה ולהפציץ את המרכזים האסטרטגיים של איראן בטהראן או באיספהאן וכו' ללא מיכל חיצוני. שימוש במיכל חיצוני, מבטל את יכולת ההתחמקות.

*- צפון מערב, שמי ארמניה, אזרבייג'ן וגאורגיה נמצאים בשליטת ההגנה האיראנית לחלוטין, ולנקודה זו יש חשיבות רבה מבחינת הביטחון, במיוחד במקרה של אזרבייג'ן, שם כוחות ישראל וחלק מציודם האווירי, לאחרונה נפרסו שם מערכות הגנ"א איראניות .

*- טיל הסייד 4 המשמש את מערכת בוואר 373 יכול לתקוף טילי שיוט טומאהוק, שמהירותם פחותה ממאך אחד, שישוגרו ממרחקים ארוכים לפני התקרבותם לגבול, ולהפחית את נפח ירי הטילים העוין על המדינה ואת עבודתן של מערכות הגנה אחרות. תקיפות טילים של ארה"ב נגד מטרות מתבצעות בעיקר עם טיל Tomahawk, שמהירותו כ- 900 ק"מ.

*- כמה מקורות צבאיים רוסיים הצהירו לאחרונה כי איראן הצטיידה במכ"ם תהודה רוסי והצליחה לאתר מטוסי F-35 אמריקאים בחודשים האחרונים.

אם החדשות הנ"ל נכונות, יש לומר כי השילוב של מערכת ההגנ"א פאור- 373 לטווח רחוק עם S300 ומכ"ם תהודה מפחית מאוד את ההסתברות להתקפות אוויריות מוצלחות נגד איראן.

במקרה של סכסוך במפרץ הפרסי, בגלל רוחבו הקטן, מטוסים אמריקאים והמדינות הדרומיות ביבשת זו, כמו בעבר, אינם יכולים לתמוך בכוחות המעורבים בגובה פני הים וכתוצאה מכך כלי שיט יהיו לגמרי משוללי תמיכה אווירית.

כמו כן טווח כיסוי AWACS האמריקני ומטוסים אחרים לאיסוף מודיעין שמטבע הדברים טסים לא הרחק משדות הקרב מצטמצם.

האיזון הצבאי בין הרפובליקה האסלאמית לשכנותיה הדרומיות ישתנה באופן דרמטי כאשר מטוסי סוחוי 30 מתקדמים יועברו לאיראן.

US ends non-response for Iranian attacks. Iran deploys Bavar-373 missiles in Syria - DEBKAfile

קרדיט : בן מקבוצת נציב בהסתמך על דברי מומחה צבאי שכתב באחת הרשתות החברתיות האיראניות