סעודיה חוסמת ייבוא פרות וירקות מלבנון לאחר שהחזבאללה מנצלם להפצת סמים

סוכנות העיתונות הסעודית חשפה היום, יום שישי , כי ריאד החליטה למנוע את כניסתם של ירקות ופירות לבנוניים או מעברם דרך שטחה (למדינות יעד במפרץ)", על רקע התגברות פעולות הברחת הסמים מלבנון לממלכה באמצעות הסלקתם בתוך משלוחי מזון.

הסוכנות ציטטה את הצהרת משרד הפנים באומרו כי החלטה זו התקבלה לאחר שהשלטונות הבחינו בהתמקדות מבריחי הסמים, שמקורם בלבנון או עוברים בשטח לבנון , בסעודיה, תוך שהם משתמשים במוצרים לבנוניים להברחת סמים לשטח הממלכה."

היא הסבירה כי מרבית פעולות ההברחה מתבצעות באמצעות משלוחים המגיעים לשווקי הממלכה או מתוך כוונה לעבור למדינות השכנות, כשהבולטת שבהן היא משלוחי ירקות ופירות. "

ההצהרה הדגישה כי הרשויות הסעודיות פנו שוב ושוב לעמיתיהן הלבנונים ודחקו בהם לנקוט "צעדים מעשיים להפסקת שיטות אלה כלפי הממלכה", אך פעולות ההברחה נמשכו, מה שגרם לריאד "להחליט למנוע כניסה של משלוחי ירקות ופירות מלבנון לממלכה. או מעברם דרך שטחה. "

משרד הפנים הסעודי הצהיר כי האיסור על כניסת פירות וירקות ייכנס לתוקף ביום ראשון הבא בבוקר, "עד שהרשויות הלבנוניות יעניקו לה ערבויות מספקות ואמינות ולנקוט בצעדים הדרושים להפסקת פעולות ההברחה השיטתיות אל תוך הממלכה . "

משרד הפנים אישר כי הוא "ממשיך לעקוב אחר כל מה שמכוון נגד ביטחון הממלכה וביטחון אזרחיה ותושביה בשטחה ולהגן עליהם מפני מכת הסמים, בין אם מלבנון ובין אם ממדינות אחרות, וכי היא תנקוט באמצעים הדרושים כדי לטפל בזה. "

ההחלטה הסעודית הגיעה שעות לאחר שהמנהלת הכללית הסעודית לבקרת סמים הודיעה כי סיכלה ניסיון להבריח 2,466,000 טבליות אמפטמין, שהוסתרו בתוך משלוח פרי הרימונים שהגיע מלבנון.

ערב הסעודית הודיעה שוב ושוב כי סיכלה את פעולות הברחת הסמים מלבנון, העדה למשבר הכלכלי, והפיננסי הקשה ביותר בתולדותיה יחד עם  הירידה החדה בערך הלירה הלבנונית מול הדולר האמריקני מה שהוביל להתפשטות העוני. , אבטלה ושחיקת כוח הקנייה של הלבנונים.

וחיזבאללה, שמדיניות הפנים והחוץ שלו, בנוסף לשחיתות המשתוללת במדינה, הוא בין הגורמים הבולטים לקריסה הכלכלית, מואשם במתן חסות והגנה לסוחרי סמים בלבנון, והוא גם אחראי על ייצור תרופות מזוייפות ושליחתם בדרכים שונות לחו"ל.

الإطاحة بعناصر شبكة إجرامية لتهريب 11.37 مليون قرص أمفيتامين مخدر.. وإحالتهم للنيابة - أخبار السعودية | صحيفة عكاظ