מל"טים מתאבדים רוסים תוקפים חמושים בסוריה

ביירות, לבנון (9:30 בבוקר) – ערוץ וסטה – Veste הרוסי פרסם סרטון המציג את השימוש במזל"ט רוסי מתאבד מדגם "לנסט" – Lancet נגד חמושים בסוריה.

המזל"ט, המשמש בסוריה כבר כמה שנים, הינו כלי הטיס הבלתי מאויש (כטב"ם) של כוחות הצבא הרוסיים העושים בו שימוש נגד החמושים.

הסרטון של ערוץ וסטה מראה את המזל"ט שתוקף ג'יפ המשמש את החמושים ואת מיקום המקלעים שלהם.

"המזל"ט מתקרב אל יעדו במהירות של כ -300 ק"מ לשעה, ואין לאן לברוח", אמר אלכסנדר זכרוב, המהנדס הראשי של קבוצת זלה ארו – Zala Aero Group לערוץ וסטה.

הלנצט משוגר ממעוט וטס בעזרת מנוע חשמלי – הוא פועל שקט יותר מאחרים מכיוון שהוא קל ובעל מבנה אוירודינמי ; הוא גם עמוס בתחמושת במשקל של כ -12 קילוגרם המותקן בקופסה צרה.

על פי האתר, דיגל, "זלה לנצ'ט, המכונה גם לנטסט, הוא מל"ט מתאבד שפותח על ידי זלה ארו בכדי לתקוף מטרות ביבשה, באוויר ו / או במים בהתאם לדרישות הצבא הרוסי.

למערכת הנשק החדשה טווח מרבי של 40 ק"מ והיא יכולה לבצע תקיפהה מדויקת באופן אוטונומי. חוץ מזה, המזל"ט תוכנן לספק וידאו ותמונות בזמן אמת לתחנת הבקרה. למזל"ט יש דגמים מיוחדים למטרות מודיעין, ניווט ותקשורת.
המזל"ט של זלה לנצט הוכרז בסוף יוני 2019 בתערוכת אקספו של הצבא הרוסי, כאשר ניסויי הפיתוח כבר הסתיימו. מזל"ט התקיפה של לנצט הוצב בהצלחה על ידי כוחות הצבא הרוסיים בסוריה והוא הוקצה ללחימה נגד החמושים במחוז אידליב שבצפון סוריה בנובמבר 2020. "